Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Vandlyd

Vandlyd 16 år 6 måneder siden #3008

• 's profilbillede
Hej,

Min Carisma/GDi fra 98 er begyndt at lyde som et toilet der løber, altså lyden af vand der kører igennem systemet hele tiden, sjovt nok mest i 2 gear, men det er måske bare et tilfælde, jeg troede først at det var vandet i klimaanlægget, men den lyder sådan uanset om det er tændt eller ej, det er heller ikke mangel på vand i køleren, det er tjekket.

er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.?

Henning
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vandlyd 16 år 6 måneder siden #20716

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Der kan være luft i kølesystemet, så lyder det som om vandet skvulper inde bag instrumentbordet i selve varmelegemet..

Vandlyd 16 år 6 måneder siden #20717

• 's profilbillede
Du har fuldstændig ret, det lyder som om det skvulper, inde bag der, har du eller i nogen ide om hvordan man lufter sådan et kølesystem ud.?

Henning

Vandlyd 16 år 6 måneder siden #20718

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Du skruer helt op for varmen inde i kabinen, piller dækslet på køleren af, og sørger for den altid er fyldt helt op til kanten, så starter du bare bilen og lader den køre i tomgang til den har startet blæseren et par gange.

Så vidt jeg husker er der vist nogen der har prøvet at hæve forenden på bilen, så luften har nemmere ved at komme ud. Jeg har aldrig selv prøvet, men det er en mulighed hvis den bliver ved.

Vandlyd 16 år 6 måneder siden #20719

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Sker der noget ved at have lidt luft i systemet? ud over selvfølgelig at man har akvarie-lydeffekter fra tid til anden?

Vandlyd 16 år 6 måneder siden #20720

• Geospeeddk
  • Geospeeddk's profilbillede
der sker vel det samme som det skete for min gltoyota på et tidspunkt. Den kogt over da den ikke ku få vand nok til at køle motoren og gik ud. Heldigt at den kunne starte igen da det var blevet fyldt godt op med vand og luftet ud.

Enkelte biler har vist nok også en udluftnigesventil, som skal åbnes indetil der kommer alm vand ud..
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder