Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: aflader batteriet i løbet af et par dage

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 4 måneder siden #20710

• 's profilbillede
Billen skrev:
kan man ikke skifte kul eller diodebroen i den??

Problemet med japaner generatorer er at for at skifte de dele så skal man have generatoren af og skille den ad og delene er dyre + når man skiller en generator ad er det jo altid godt lige at skifte lejer og slæberinge, og så løber prisen fra en og timerne.

På de fleste europæiske generatorer (F.eks Bosch) kan man som regl skifte kulholder/regulator uden at tage Generatoren af bilen.

Mvh Frank
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: ?? 16 år 4 måneder siden #20711

• 's profilbillede
Geospeeddk skrev:
Nå men den første koldstart næste morgen virkede fint, startede med det samme, næste dag, 2 dage gammel batteri,var den meget "SLØV" i starteren, men starter altid. Umiddelbart er der intet der aflader mens den står stille.

Hvis dit nyt batteri allerede er sløvt på dag 2 så er der noget der aflader (f.eks radio som kan tænde uden nøgle i tændingen, kontakt for bagagerum)

Nap et multimeter/fluke og stil den på Amp, af med minus pol og imellem med fluke gerne i en glidende overgang sådan at bilen ikke er strøm løs, heller ikke i 1-2 sekunder, for eventuelle fejl kan forsvinde.
0-30 milli Amp er fint, du kan også gå op på 50 milli Amp med et nyt batteri, ellers siger autoelektromekaniker reglen at det ikke må være højere.

Mvh Frank

Re: ?? 16 år 4 måneder siden #20712

• Billen
  • Billen's profilbillede
Anonymous skrev:
Geospeeddk skrev:
Nå men den første koldstart næste morgen virkede fint, startede med det samme, næste dag, 2 dage gammel batteri,var den meget "SLØV" i starteren, men starter altid. Umiddelbart er der intet der aflader mens den står stille.

Hvis dit nyt batteri allerede er sløvt på dag 2 så er der noget der aflader (f.eks radio som kan tænde uden nøgle i tændingen, kontakt for bagagerum)

Nap et multimeter/fluke og stil den på Amp, af med minus pol og imellem med fluke gerne i en glidende overgang sådan at bilen ikke er strøm løs, heller ikke i 1-2 sekunder, for eventuelle fejl kan forsvinde.
0-30 milli Amp er fint, du kan også gå op på 50 milli Amp med et nyt batteri, ellers siger autoelektromekaniker reglen at det ikke må være højere.

Mvh Frank

HUSK:
At din nøgle IKKE skal sidde i tændingen, ellers kan du få forkerte datas, samt der er chance for at dit multimeter brænder af for fuld knald hvis der kommer for mange ampere igennem det.

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 4 måneder siden #20713

• Geospeeddk
  • Geospeeddk's profilbillede
alt er slukket på bilen, alle sikringer der kan tages ud, er taget, radio,ac,loftlamper,bagerumlampe ellers er stikkene taget ud for at udelukke hvad det kan være.

Prøver på værkstedet på Torsdag og ser hvilken måling jeg får, hvis jeg ikke bliver klogere af det, er der nok ikke andet for at få det tjekket hos autoelektrikeren.

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 4 måneder siden #20714

• 's profilbillede
Geospeeddk skrev:
alt er slukket på bilen, alle sikringer der kan tages ud, er taget, radio,ac,loftlamper,bagerumlampe ellers er stikkene taget ud for at udelukke hvad det kan være.

Halløjsa

Hvis du tager sikringer og stik af så fjerner du jo fejlen og du kan ikke finde ud af hvad der aflader batteriet.
Når du har aflæst hvor mange Amp eller milli Amp der er i afladning så tager du stik af og sikringer ud for så akn du se når afladningen bliver mindre.

Der sidder altid en sikring i et multimeter, jeg har selv åbnet mit og fjernet sikringen og trukket 2 ledninger ud til en ny sikrings holder så jeg nemmere kan skifte sikring og størrelse.
Multimeteret er påtrykt 10 Amp men det kan godt klare 20 Amp så det ikke er noget problem at åbne døre og aktivere c-lås.

Mvh Frank

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 4 måneder siden #20715

• Geospeeddk
  • Geospeeddk's profilbillede
hej frank, ja self når jeg skal måle skal det hele være til, men det hele er bare slået fra når bilen holder stille, mere for at se om den gør det der også, men self det skal være tilsluttet men jeg prøver at fejlsøge
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder