Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: aflader batteriet i løbet af et par dage

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 5 måneder siden #3007

• Geospeeddk
  • Geospeeddk's profilbillede
Hej alle

Er der nogen der kender et godt batteri til min galant og evt A str.
Det er en standard generator på, tror nok det er 90 A, men overvejer en 100 A istedet.

Mit batteri har det vist ikke så godt, og som jeg kan læse i de forskellige tråde i forumet, er det højst tænkelig det er mit gl batteri, der er skyld i at lyset falder i lysstyrken, det falder så meget at det næsten har gult skær og kan ikke se noget på vejen. Ladningen er målt igennem og ved tomgang lader den med 11,9 V og i kørsel lader den med 14,4 V, tror det er normalt, eller er i velkommen til at kommentere det..

Nogen der har et godt bud på hvad jeg skal kigge efter..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 5 måneder siden #20705

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
At den lader 11,9 i tomgang er ikke ret godt, så betyder det som regel at den slet ikke lader ;) . Havde det samme problem med min bil da jeg havde købt den og nåede at kører et par dage så var batteriet fladt. Takket være en flink mekaniker fandt jeg så ud af at det var generatoren der var ved at synge på sidste vers da den ikke kunne lade fra tomgang og konsekvent kun kunne lade hvis at motoren stod omkring 3-4000 omdrejninger i minuttet.

Fik skiftet generatoren og nu lader min behagelige 14,4 Volt i tomgang.

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 5 måneder siden #20706

• Geospeeddk
ja har jeg også fundet ud af idag, har en aftale med en elektromekaniker der lige skal stress teste min generator og mit batteri lige for at se hvor problemet er, men han mente også det var i generatoren, Problemet er nok næremer at det koster en del for en ny/ombytter ca 2300 incl moms, det er sku dyrt lige op til julemåneden

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 5 måneder siden #20707

• Billen
  • Billen's profilbillede
kan man ikke skifte kul eller diodebroen i den??

aflader batteriet i løbet af et par dage 16 år 5 måneder siden #20708

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
på nyere biler kan man ikke regne med volt den lader med for det er ikke sikkert at den lader med nok ah jeg har prøvet det på min fars bil den ladet med 13 volt i tomgang men kun med 2o ah og da bilen skal have 35 bare for at køre var det ikke nok

?? 16 år 4 måneder siden #20709

• Geospeeddk
Så nu er det skiftet batteri, til et 70ah da der sad et sølle 60ah på og autoelektrikeren tjekkede generatoren om den ladede som den skulle og det gjorde den. Nå men den første koldstart næste morgen virkede fint, startede med det samme, næste dag, 2 dage gammel batteri,var den meget "SLØV" i starteren, men starter altid. Umiddelbart er der intet der aflader mens den står stille, stelkabler er tjekket, ingen fejl der??

Nogen der har en ide eller skal jeg forbi autoelektrikeren igen??
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder