Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tuning???

Tuning??? 16 år 6 måneder siden #3003

• 's profilbillede
Jeg har en Lancer 1,6 fra 95, som jeg vil til at peppe lidt op.

Inden jeg beslutter mig for hvad der skal ske, vil jeg lige høre jeres mening.

1 Skal jeg tune den motor jeg har (skarp knast, banan manifold, større gasspjæld + evt noget mere, ved ikke lige hvad man ellers kan gøre)

2 Eller skal jeg købe et cyborg R 4g92 mivec front cut

Hvad får jeg mest ud af, hvad ville du vælge? Jeg ser selv en fordel i at vælge en mivec så får jeg jo alt hvad jeg skal bruge, og formentlig også en stærkere gearkasse, med nogle bedre synchromeshringe.

Turbo gider jeg ikke.

Håber i kan hjælpe mig med beslutningen :roll:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tuning??? 16 år 6 måneder siden #20650

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hvis du kan få fat i et frontcut fra en Cyborg RS ville det være kanon, da de har spær i gearkassen. Udover det, er gearkassen magen til en 1.8 GTi, foruden at den er en smule lavere i slut udvekslingen.

Personligt ville jeg få fat i en GTi motor, og så rode lidt med den, gasspjæld fra en Sigma 24Vér, bananmanifold, og så nogle gode knastaksler, så skulle de 160-170hk være der med en professionel indkøring.

Det er givetvis det samme som en Mivec motor yder, men når det kommer til stykket, så har de sjældent mere end 140-150hk, og væsentligt mindre drejningsmoment, end en 1.8 GTi motor. Og en pumpet GTi motor lyder fantastisk.

Jeg har selv overvejet at skaffe mig en Colt GTi igen, og gøre dette.. :lol:

Tuning??? 16 år 6 måneder siden #20651

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
MIVEC ideen lyder mega spændende - men du skal nok forberede dig på noget arbejde med det. Tænker at der bl.a. skal skiftes ledningsnet.
Og så er MIVEC motoren vist heller ikke helt billig.

Og så skal du jo lige huske at det ikke kan synes........

Men du kan evt. prøve at søge lidt rundt i dette forum efter motorskift på Colt/Lancer (søg efter 4G92 eller 4G93) så er der et par andre alternativer...

Tuning??? 16 år 6 måneder siden #20652

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
MIVEC motoren kan nu godt synes, jeg tror ikke en synsmand kan se forskel :lol:

Tuning??? 16 år 6 måneder siden #20653

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Ja, det er vel egentlig bare med at finde en flink synsman. Tror godt vores lokale ville lade den gå igennem.

Men synes nu stadig det er en halv-dyr løsning. I hvert fald i forhold til en alm. 4G93 motor....

Men man skulle da være et svin hvis man ikke ku tænke sig at trille rundt i en colt med MIVEC motor i 8)

Tuning??? 16 år 6 måneder siden #20654

• 's profilbillede
Hvad kan man da købe og tune en 4g93 motor for ca. ? :roll:

Et Mivec front cut koster omkring 20.000, og der har man vel mere eller mindre hvad man skal bruge, det er bare et spørgsmål om at flytte tingene over 8)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder