Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Mitsubishi Carisma GDI 98er

Mitsubishi Carisma GDI 98er 16 år 7 måneder siden #2941

• 's profilbillede
Hej MKD,

Jeg overvejer lidt at skifte min lancer ud med en carisma GDI, grundet den er nyere, lidt økonomi, og så udstyr.

Jeg har nu siddet og læst det meste af forum igennem for at få info omkring GDI. Og jeg har lært meget, men mange indlæg er flere år gamle. Jeg er godt klar over motorne er kendt for at sode til, men læste noget med at "ny" svovlfri benzin (blev indført i 05) skulle hjælpe. Og diverse olier. Men hvis den er stoppet til, hvordan renser man så motoren? Kan et ikke auth. værksted gøre det? Er tilsodning et problem med ny benzin, ny olier osv? Vil det hjælpe hvis motoren er tilsodet at den får noget gas?

Jeg kører til daglig 100km, så den vil sjældent køre korte ture...vil det have en betydning??? Håber på nogle erfaringer, og evt. ting jeg skal lægge mærke til inden køb. Regner med at jeg skal ud og kigge på en i morgen.

Mvh Jeppe
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mitsubishi Carisma GDI 98er 16 år 7 måneder siden #20400

• Billen
  • Billen's profilbillede
Hvis jeg skulle ud og købe ny brugt bil idag ville jeg gå uden om en GDI model, har selv haft en carisma 1,8 GDI sport fra 2000 og sodproblemet var også på den, jeg kørte for det meste på Shell V-Power og altid på GDI olien fra Shell men den sodet til alligevel.

Hvis du tager en GDI fra år 2000 og frem slipper du med omkring kr. 1260 i halvårlig ejerafgift da den er sat til 14,7 km/L fra fabrikkensside.

Jeg har ikke haft nogle problemer med selve bilen i de knap 3 år jeg havede bilen, men den havede det med at "hugge" lidt i det ved konstant fart (dette problem har en del af dem) det hjalp næsten 100% da der kom et nyrenoveret gasspjæld på, men det er ikke gratis, hvis du skal have et sprit nyt koster det kr. 5800 + moms :cry: min carisma havede kørt 186.000 km da jeg købte den og "huggeriet" blev rigtigt slemt omkring de 205.000 km.

Men ellers en lækker og driftsikker bil. :thumbup:

Mitsubishi Carisma GDI 98er 16 år 7 måneder siden #20401

• 's profilbillede
Jeg har nu været ude og prøve en. Den var fra 10/98 og havde kun kørt 105000km. Synes den kørte ganske udemærket, og var virkelig godt udstyret, med fuld servicebog osv.

Men som du selv skriver, så var der noget med at den en gang imellem nærmest har et "udsæt" ved konstant hastighed...hmm.....andre som har yderligere informationer?

Mvh Jeppe

P.S. noget jeg godt kan lide ved den første model GDI er den høje gearing den har

hey der.... 16 år 7 måneder siden #20402

• 's profilbillede
jeg har en gdi og er glad for den.... har ikke haft nogle som helst problemer med den i de 4 år jeg har kørt i den....

Mitsubishi Carisma GDI 98er 16 år 7 måneder siden #20403

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Jeg er også super glad for min '98 Carisma GDI (4dr hatchback).. de skal have det rigtige olie så brokker de sig ikke!
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder