Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: OlieTråden

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20319

• Billen
  • Billen's profilbillede
TNFS skrev:
Måske vi skulle prøve og se om vi kan finde 60 liter olie tilsammen?

I er alle velkomne til at skrive til mig vedr. smørreolier fra Shell hvis der er noget specielt olie eller almindelig olie som I ønsker, så skal jeg undersøge prisen på olien og når der så er nok bestillinger så hiver jeg olien hjem.

Men som sagt så skal jeg mindst bestille 60 liter olie på een gang, og der må blandes, da der ellers kommer et bestillings gebyr på.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20320

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Så du får ikke rabat på selve olien hvis at der bestilles 60 liter af gangen?

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20321

• Billen
  • Billen's profilbillede
Ved ikke om man kan kalde det rabat, men jeg plejer at få olien til en fornuftig lav pris til forhold det den koster på tanken.
f.eks Shell GDI olie kan ikke købes på tanken men kun på værksteder der forhandler den og har før hørt at den koster over kr. 200 pr liter, den kunne jeg sælge for omkring kr. 125 pr liter ( ved ikke om denne olie er steget i mellem tiden )

Den olie jeg bruger på min Ford Transit tager Ford kr. 250-270 + moms pr liter for, jeg fik i sin tid den samme olie for kr. 42 + moms pr liter fordi vi var 5 vognmænd, som brugte samme type olie, der gik sammen om et kæmpekøb. Jeg mener at vi købte omkring 750 liter på een gang derfor den lave pris, samme olie kostede på det tidspunkt kr. 160 med moms pr liter på tankstationen.

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20322

• stampe
  • stampe's profilbillede
det var noget dyrt olie...

sidst jeg købte olie ved min mekaniner som også er en shell gav jeg omkring 300 kr for 8 liter...

og det var 10-40w

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20323

• Billen
  • Billen's profilbillede
stampe skrev:
det var noget dyrt olie...

sidst jeg købte olie ved min mekaniner som også er en shell gav jeg omkring 300 kr for 8 liter...

og det var 10-40w

Hvilken af deres olier var det ??

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20324

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Lige lidt info til GDI motorer.

Der er 3 olier der er godkendt til GDI af Mitsubishi, det har jeg fået oplyst ved en aut. forhandler som printede det ud fra hans system.

- Shell Helix GDI
- Castrol GDI
- Noget som jeg ikke kan huske, og har smidt sedlen væk (Men ikke Q8 )

Lige en extra, jeg skulle fylde lidt ekstra olie på min egen her i forrige uge da den var under min., og ringer selvfølgelig til Mitsubishi Søborg - Dreyer Automobiler. Der får jeg at vide at de ikke har Castrol, det de bruger er Q8 og han sagde at den var godkendt til GDI. Men jeg valgte i stedet at køre i tHansen og købe 1L Castrol GDI, som i øvrigt var på tilbud.

Det skal siges at jeg tidligere har fået Q8 på ved en aut. forhandler på Frederikssundsvej, og det var min normale mekaniker ved det aut. værksted jeg plejer at få lavet bil meget uforstående overfor i henhold til den tidligere omtalte liste. Bilen tikkede også unormalt meget, og vi valgte at få lavet en rens og olieskift til Castrol GDI som vi altid har kørt med - lige på nær dengang i holeby - anden lang historie :x
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder