Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: OlieTråden

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20325

• Billen
  • Billen's profilbillede
Phliplip skrev:
Lige lidt info til GDI motorer.

Der er 3 olier der er godkendt til GDI af Mitsubishi, det har jeg fået oplyst ved en aut. forhandler som printede det ud fra hans system.

- Shell Helix GDI
- Castrol GDI
- Noget som jeg ikke kan huske, og har smidt sedlen væk (Men ikke Q8 )

Lige en extra, jeg skulle fylde lidt ekstra olie på min egen her i forrige uge da den var under min., og ringer selvfølgelig til Mitsubishi Søborg - Dreyer Automobiler. Der får jeg at vide at de ikke har Castrol, det de bruger er Q8 og han sagde at den var godkendt til GDI. Men jeg valgte i stedet at køre i tHansen og købe 1L Castrol GDI, som i øvrigt var på tilbud.

Det skal siges at jeg tidligere har fået Q8 på ved en aut. forhandler på Frederikssundsvej, og det var min normale mekaniker ved det aut. værksted jeg plejer at få lavet bil meget uforstående overfor i henhold til den tidligere omtalte liste. Bilen tikkede også unormalt meget, og vi valgte at få lavet en rens og olieskift til Castrol GDI som vi altid har kørt med - lige på nær dengang i holeby - anden lang historie :x

Sjovt at din kører uden tikken på Castrol, den carisma jeg havede tikkede som ind i he..... på Castrol, men havede ingen problemer med Shell GDI olien :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

............ 16 år 7 måneder siden #20326

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
hmm denne tråd har jeg dælme aldrig set...nå men vil lige indkyde at Castrol motorolier til f.eks. de gode 10/60 til turbomotorere kan jeg skaffe til ok priser hvis nogen skulle være interesseret, samt Castrols andre gode produkter....

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20327

• Billen
  • Billen's profilbillede
tråden er også helt ny :chearleader:

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20328

• stampe
  • stampe's profilbillede
det til turbo dissel...

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20329

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Billen skrev:
Sjovt at din kører uden tikken på Castrol, den carisma jeg havede tikkede som ind i he..... på Castrol, men havede ingen problemer med Shell GDI olien :wink:

Jeg skal ikke sige om den tikker mindre med Shell GDI.. men mit værksted siger at det er det eneste de har fået dem til at holde kæft med :) Kan da være man skal prøve Shell en gang. Den tikker liiiidt engang i mellem, og så når man kører med for lidt olie på *HOST* :roll:

Til info så går er der vist nok 1L olie mellem max og min på pinden. Det sagde min mekaniker i hvertfald. Jeg spurgte for ikke at begå samme fejl som sidst jeg toppede på med olie.. Deet skal vi ikke nærmere ind på - Men 1m sugerør kan bruges til mange ting!

OlieTråden 16 år 7 måneder siden #20330

• Billen
  • Billen's profilbillede
Billen skrev:
Billen skrev:
Carpman skrev:
Har lige set, at Bilka har 4l. til 349 kr :shock: Det er da billigt

Jeg prøver at snakke med shell imorgen om en pris - plejer at få fornuftige priser da jeg er transportkunde hos dem :wink:

:shock: Tror snart vi er nød til at dele tråden i to :shock:

Jeg kan skaffe olien til en pris på omkring kr. 100 - 110 pr. liter.

Prisen kommer an på hvor mange liter jeg køber, da der kommer gebyr på hvis jeg køber under 60 liter på en gang.... Men fordelen er så at jeg kan købe flere forskellige typer olie så man på den måde rammer de 60 liter :wink:

Var inde og tanke, endnu engang, på en Shell tank idag og kikkede lige for sjov skyld hvad de tager for olien på tankstationen - kr. 155,00 pr liter :roll:
Tid til at oprette siden: 0.224 sekunder