Lige lidt info til GDI motorer.
Der er 3 olier der er godkendt til GDI af Mitsubishi, det har jeg fået oplyst ved en aut. forhandler som printede det ud fra hans system.
- Shell Helix GDI
- Castrol GDI
- Noget som jeg ikke kan huske, og har smidt sedlen væk (Men ikke Q8 )
Lige en extra, jeg skulle fylde lidt ekstra olie på min egen her i forrige uge da den var under min., og ringer selvfølgelig til Mitsubishi Søborg - Dreyer Automobiler. Der får jeg at vide at de ikke har Castrol, det de bruger er Q8 og han sagde at den var godkendt til GDI. Men jeg valgte i stedet at køre i tHansen og købe 1L Castrol GDI, som i øvrigt var på tilbud.
Det skal siges at jeg tidligere har fået Q8 på ved en aut. forhandler på Frederikssundsvej, og det var min normale mekaniker ved det aut. værksted jeg plejer at få lavet bil meget uforstående overfor i henhold til den tidligere omtalte liste. Bilen tikkede også unormalt meget, og vi valgte at få lavet en rens og olieskift til Castrol GDI som vi altid har kørt med - lige på nær dengang i holeby - anden lang historie

Sjovt at din kører uden tikken på Castrol, den carisma jeg havede tikkede som ind i he..... på Castrol, men havede ingen problemer med Shell GDI olien