Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Er GDI motoren bedre end dens rygte

Er GDI motoren bedre end dens rygte 16 år 8 måneder siden #2899

• 's profilbillede
Hej

Jeg overvejer at investere i en Carisma GDI fra 98 som har kørt lige under 100.000. Men folks erfaringer på nettet går i hver sin retning. Kigger man på bilbasen skriver de fleste at bortset fra lidt kraftig ventillyd, er motoren velkørende, pålidelig og driftsikker. Men på andre sites skriver folk, at motoren soder sig selv ihjel, mister hestekrafter pga. sod og slidtage, slider de hydrauliske ventilløftere ned for hver 50.000 km osv. Jeg er lidt forvirret. Skal man investere i en bil med GDI motor og kan man få en god oplevelse og mange kilometer ud af den uden at ofre uendelige summer ? Der er en del til salg som har gået både 250 og 300.000 kilometer, så helt skidt kan det vel ikke være ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

NEJ DEN ER IKKE :-( 16 år 8 måneder siden #20151

• 's profilbillede
Jeg vil anbefale dig at læse min tråd "Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, km 230.000, taber pusten" her på siden.

Jeg er ikke ekspert, men derfor kan jeg godt øse ud af et par erfaringer.
Når den går som den skal går den som en drøm. Det gør den bare sjældendt. Den skal have helt speciel og meget dyr GDI olie. Den er meget overfølsom overfor dårlig benzin.
Check også lige reservedelsindekset.

Prøv også lige den norske Mitsu klubs forum = GDI = problemer.

Mitsu var vist først med GDI teknologi, og den er genial. Den er bare ikke færdigudviklet.
Da Mitsu opdagede at GDI kræver en helt speciel og ren olie får de Shell til at udvikle en. Den koster så 3 gange prisen.

Helt fornuftigt har du været rundt på nettet.
Har du fundet et eneste godt argument for at købe en GDI ?
Har du spekuleret over hvorfor de er så billige ?
Du skriver " der er er del til salg som har gået både 250 og 300.000 km".
Ja, her har folk fået nok. Prøv at se hvad min koster fra ny. Jeg blev budt 16.000,- i ren handel. Det kostede renoveringen af gearkassen (OK, + lidt mere) for et år siden.

Håber at du kan bruge det til noget. OG HÅBER mest af alt at du ikke allerede har købt .
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder