Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Dynamic 4

Dynamic 4 16 år 8 måneder siden #20060

  • DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 173
Mente nu ud over det :P .

Men hvad er forskellen lige på en VR-4 og så en Dynamic 4 udover motoren for at dømme ifølge det site jeg kiggede på så har VR4 også firhjulstræk?
Vedhæftninger:
  • Vedhæftning Dette bilag er skjult for gæster. Log venligst på for at se det!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dynamic 4 16 år 8 måneder siden #20061

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Og måske at bilen har kørt over 300.000km? :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dynamic 4 16 år 8 måneder siden #20062

  • Sigmac
  • Sigmac's profilbillede
TNFS skrev:
Mente nu ud over det :P .

Men hvad er forskellen lige på en VR-4 og så en Dynamic 4 udover motoren for at dømme ifølge det site jeg kiggede på så har VR4 også firhjulstræk?

Der er ikke den store forskel på dem.
Motor er støre og VR4 kom med en vertion med læder stue.
Alle de VR4 der sent til USA (3000 stk) er nummeraret med skilt på instrument boret. De Japanske VR4 har ikke dette nummer.
VR4 er kun lavet i sedan udgave hvor i mod Dynamic 4 er både som sedan og hatchback. Der er dog lavet en Mitsubishi Eterna ZR4 som så kun er i hatchback udgave, men det er så VR4 hatchback udgaven.
VR4 har andet gearing (tror jeg det hedder) i firhjuls fordelingen så dyn4 og VR4 gearkasserne er ikke ens (det har nully vist erfaret)
Og igen ja så er der jo regions delene på bilerne USA VR4erne har andre kofangere end Japanske VR4 tror nok at VR4 japan og Dyn 4 har samme kofanger. Det var det ivertfald på min. men det er generalt at galanterne variere fra region til region og årgang vist
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dynamic 4 16 år 8 måneder siden #20063

  • DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 173
Tænkte bare hvorfor pokker folk smed en VR4 motor i en Dynamic 4 når at man lige så godt kunne købe en VR4 komplet med motor og 4hjulstræk. Medmindre der er andet der taler for denne modifikation?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dynamic 4 16 år 8 måneder siden #20064

  • Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
TNFS skrev:
Tænkte bare hvorfor pokker folk smed en VR4 motor i en Dynamic 4 når at man lige så godt kunne købe en VR4 komplet med motor og 4hjulstræk. Medmindre der er andet der taler for denne modifikation?

Dyn-4'eren er vist "kun" en GTi motor med 146 HK.
VR4'eren er vist oppe omkring de 240 HK.

Som jeg lige husker det så er det den samme motorblok der ligger i begge biler, men med turbo på VR4'eren. Det gør det til en relativ nem ombygning.
Dette kan være meget billigere end at købe en VR4, og rigtig meget billigere end at betale afgift/forsikring af en VR4.
Dog ulovligt at køre i en Galant der er indregistreret/forsikret som en Dyn-4, hvis der ligger VR4 motor i - men det kan man jo glemme at sige til folk 8)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dynamic 4 16 år 8 måneder siden #20065

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Mathæus skrev:
TNFS skrev:
Tænkte bare hvorfor pokker folk smed en VR4 motor i en Dynamic 4 når at man lige så godt kunne købe en VR4 komplet med motor og 4hjulstræk. Medmindre der er andet der taler for denne modifikation?

Dyn-4'eren er vist "kun" en GTi motor med 146 HK.
VR4'eren er vist oppe omkring de 240 HK.

Som jeg lige husker det så er det den samme motorblok der ligger i begge biler, men med turbo på VR4'eren. Det gør det til en relativ nem ombygning.
Dette kan være meget billigere end at købe en VR4, og rigtig meget billigere end at betale afgift/forsikring af en VR4.
Dog ulovligt at køre i en Galant der er indregistreret/forsikret som en Dyn-4, hvis der ligger VR4 motor i - men det kan man jo glemme at sige til folk 8)

En Dynamic Four har faktisk 150 Hk og permanet firhjulstræk og firhjuls styring, og der kan lægges en Vr 4 motor i uden at betale afgift
En Dynamic Four og en Vr4 der er kun motoren til forskel og de første Vr4 havde kun 195hk med turbo
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder