Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Klonk lyde fra venstre baghjul

Klonk lyde fra venstre baghjul 8 år 11 måneder siden #28785

  • ms86
  • ms86's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 2
Hejsa

Jeg er for nyligt blevet ejer af en brugt Mitsubshi Carisma 1.9 DI-D MP fra 2003. Fik den leveret nysynet og med ny tandrem til kun kr 24500,- og den kører ganske udmærket.

Men, men, men..

Helt problemfri er den ikke, hvilket man heller ikke kan forvente til den pris. To af problemerne er særligt generende:

1: En rytmisk pivelyd fra højre forhjul der afhænger af farten, og som dæmpes når man bremser. Mekanikeren påstod at det kan være "spin-pladen" som han kaldte den det (tror han mener ankerpladen?), som kan være bøjet en smule og derfor gnider mod bremseskiven.

2: Nr 2 problem virker lidt mere alvorlig, synes jeg... Når man kører over vejbump, ned over kantsten eller hvis man drejer lidt skarpt kommer der ofte en "klonk" lyd fra venstre bagende. Jeg troede først det var donkraft eller noget andet der måske lå og rumsterede i bagagerummet, men det kan jeg udelukke. Jeg kan også udelukke at bagenden rammer mod vejen, og der er intet slør i udstødningen. Kan der være noget galt med støddæmperen eller lign.? Synes bare det er mærkeligt, når den blev synet få dage før jeg købte den..


Ved i hvad disse gener kan skyldes?

Mvh

Martin
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klonk lyde fra venstre baghjul 8 år 11 måneder siden #28786

  • Defterdar
  • Defterdar's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 28
Først og fremmest tillykke med bilen.

hvad angår problemerne, så er her mit bud:

1. Lyder meget som et skidt hjulleje. Havde samme symptomer på min galant. Den pev/larmede fra hjulet og det ændrede dig, alt afhængigt af farten. og ja, det gik mere eller mindre ved under opbremsning.

2. Umiddelbart kunne det lyde som en defekt støddæmper/fjeder
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klonk lyde fra venstre baghjul 8 år 11 måneder siden #28787

Ang .din bagende så prøv trykke på bagskærm el.bagklap så den "gynger" se om der er forskel på H/V så er det en dæmper.

Det kunne godt være et forhjulsleje , hvor meget er der tilbage på dine bremseklodser for hvis de er ved at være nedslidt så piber de lidt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klonk lyde fra venstre baghjul 8 år 11 måneder siden #28788

  • ms86
  • ms86's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 2
Hejsa

Mange tak for svar.

Jeg tror du har ret mht til støddæmper. Forstår bare slet ikke hvordan den er kommet igennem synet. Det er meget kritisabelt! Har kigget godt efter nu, og støddæmperen sidder jo helt skævt!

Højre side, bag:




Venstre side, bag:




Og hvad pokker er den gummi ting der sidder løst fanget i fjederen?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klonk lyde fra venstre baghjul 8 år 11 måneder siden #28789

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Ud fra dit billede der vil jeg næsten sige det ligner din støddæmper er knækket. Den gummi klods kan nemt være et gummistop til når støddæmperen bliver trykket i bund.

Jeg vil foreslå, hvis du ikke selv kan lave det så få bilen fragtet til et værksted, da det der kan være ret så farligt at køre med både for dig selv og andre billiger og fodgængere.

Hvis fjederen kan hoppe ud så flyver den af hel..... til og kan evt ramme nogen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klonk lyde fra venstre baghjul 8 år 11 måneder siden #28798

  • Defterdar
  • Defterdar's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 28
Hvis jeg var dig, så tog jeg en snak med vedkommende, som leverede den "nysynet". Det der var ikke engang gået som omsyn - Direkte afvist af synshallen. Skynd dig at få fikset det, enten selv eller af nogen med forstand på det :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder