Hej Henning.
Der kan måske være en sammenhæng mellem dit øko måler/kørecomputer viser forkert og dit partikkelfilter.
Hvis dit filter regenerer så ofte som det gør, og du køre så meget motorvej, burde det være istand til at køre MEGET længere mellem regenereringerne. Vi snakker 5-600 km mellem hver regenerering.
Så selvom du ik får nogen fejl, så syntes jeg du skal prøve og undersøge eller forhøre dig om det ved en mitsu forhandler eller værksted, hvis de vil/må fortælle dig det
Når den regenerere, så køre man lidt forlænget indstrøjtningstid for at hæve forbrændingstemperaturen og derved temperaturen i partikkelfilteret for at det kan afbrænde de fangede sod-partikler.
Som du selv er inde på har det stor betydning for forbruget ved kørsel, og jeg tror muligvis, at det kan forvirre den måde systemet i kørecomputeren er opbygget/udregner det på.
Jeg ved ik om Mitsubishi har gjort det samme som PSA bilerne (Peugeot, Citroen osv.) De gør jo det at de køre med partikkelfilter additiv, som heller Eolys eller Powerflex som bliver sprøjtet fra en lille beholder under bilen og over i brændstoftanken, når du tanker brændstof.
Det er med til at gøre, så man ikke skal opnå en meget høj temperatur i partikkelfilteret, for at det kan afbrænde sodpartiklerne.
Lige netop dette, er mange af de der små bellAdd service rens med til at gøre eller formålet er det samme.
Men jeg syntes virkelig du skal få det tjekket, bare for en sikkerheds skyld, for så længe det ikke direkte laver problemer, men måske er på vej til det, så kan det højst sandsyneligt reddes inden det stopper helt til. og så er det byt til nyt desværre.
mvh Jesper