Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Lidt generelt og Lancer 1.8 di-d 2011 specifikt

Sv: Lidt generelt og Lancer 1.8 di-d 2011 specifikt 9 år 3 uger siden #28733

Hej igen Henning

Her i klubben en alder ingen problem ;) jeg er 48 og er lidt :whistle: tosset med biler ,men omkring dine dæk er det jo helt rigtig med sommer /vinterdæk, men jeg hører at conti er et super godt dæk men desværre ikke til mange kilometer men der er jo masser af muligheder i gode dækmærker ;) .
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lidt generelt og Lancer 1.8 di-d 2011 specifikt 9 år 3 uger siden #28734

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Hej Henning.
Der kan måske være en sammenhæng mellem dit øko måler/kørecomputer viser forkert og dit partikkelfilter.

Hvis dit filter regenerer så ofte som det gør, og du køre så meget motorvej, burde det være istand til at køre MEGET længere mellem regenereringerne. Vi snakker 5-600 km mellem hver regenerering.

Så selvom du ik får nogen fejl, så syntes jeg du skal prøve og undersøge eller forhøre dig om det ved en mitsu forhandler eller værksted, hvis de vil/må fortælle dig det

Når den regenerere, så køre man lidt forlænget indstrøjtningstid for at hæve forbrændingstemperaturen og derved temperaturen i partikkelfilteret for at det kan afbrænde de fangede sod-partikler.
Som du selv er inde på har det stor betydning for forbruget ved kørsel, og jeg tror muligvis, at det kan forvirre den måde systemet i kørecomputeren er opbygget/udregner det på.

Jeg ved ik om Mitsubishi har gjort det samme som PSA bilerne (Peugeot, Citroen osv.) De gør jo det at de køre med partikkelfilter additiv, som heller Eolys eller Powerflex som bliver sprøjtet fra en lille beholder under bilen og over i brændstoftanken, når du tanker brændstof.

Det er med til at gøre, så man ikke skal opnå en meget høj temperatur i partikkelfilteret, for at det kan afbrænde sodpartiklerne.
Lige netop dette, er mange af de der små bellAdd service rens med til at gøre eller formålet er det samme.

Men jeg syntes virkelig du skal få det tjekket, bare for en sikkerheds skyld, for så længe det ikke direkte laver problemer, men måske er på vej til det, så kan det højst sandsyneligt reddes inden det stopper helt til. og så er det byt til nyt desværre.

mvh Jesper :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lidt generelt og Lancer 1.8 di-d 2011 specifikt 9 år 3 uger siden #28736

  • Henning
  • Henning's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 6
Hej Peter.

Glæder mig til at få den!
Jeg vil jo gerne have at Rockford radioen bliver i, så jeg har skabt et lille problem for mig selv her tror jeg :)

Mht VIP rabat - så kan jeg nu godt forstå at T Hansen ikke giver rabat på dækkene, for jeg har ikke kunne finde de samme billigere noget sted.

Men rabat får man jo mange steder først når man spørger om det :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lidt generelt og Lancer 1.8 di-d 2011 specifikt 9 år 3 uger siden #28737

  • Henning
  • Henning's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 6
Hej Jesper.

Tak for dit indlæg omkring partikel filter!

Jeg nåede desværre ikke at komme forbi Hindsgaul Auto i dag, men det er planen i morgen...!
(Arbejdet tager sgi for meget af vores fritid...)

Ja - et eller andet er der i vejen, for igen i dag på vej hjem gik den igang med at rense filteret - 2 gange endda, og da en bil i nødsporet (hvorfor kan folk ikke bare køre forbi en bil der holder og venter på Falck...) nærmest stoppede trafikken, hvorefter den valgte at stoppe rensning, og så kom det igen lige før jeg var hjemme, så jeg sad med bilen i tomgang indtil temperaturen var under 600 grader (og der lugtede lidt fælt af dieselolie...) inden jeg stoppede bilen og håbede på at den ikke gik i brand...
Torque er fint, fordi man kan se hvad der sker (udstødstemperatur), men i dette tilfælde - too much information ... :)

Anyways - satser på at kunne finde tid i morgen til at besøge Hindsgaul i morgen - sætte dem ind i sagen - få en god rabat ordning og så at der er en forklaring og en løsning, så jeg fortsat kan være glad for skiftet til Mitsubishi :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lidt generelt og Lancer 1.8 di-d 2011 specifikt 9 år 3 uger siden #28739

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Velkommen i klubben, og rart at se endnu en Lancer. og nej, alder har ingen betydning for en drengerøv. . .
Ja, den rykker godt dèn 1.8 Liters Diesel, prøvede den, da den kom frem, men da jeg købte min Sportback Instyle i 09, lå der kun VW` 2.0 TDI (problemmotor) i, så det havde ingen interesse, så det blev benzin modellen.
Fik original navigation sat i min, og JA, det anlæg spiller altså bare max.
Lyder mærkeligt med alt dit regenerering :( har du prøvet en frisk tur på motorvejen i 3, med en 4000 rpm. i en 10-15 minutters tid, lyder umiddelbart som om at den er tæt på at lukke helt til, uden at have nogen som helst faglig viden, bare lidt logisk tænkning (måske er den tidligere ejer blandt de 50%, det slet ikke burde kører Diesel) men ellers som eXntiC (der har faglig viden) skriver, noget Bell ad/Abcon behandling af motoren.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lidt generelt og Lancer 1.8 di-d 2011 specifikt 8 år 1 måned siden #29024

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Hej :cheer:
En lidt ældre tråd, men går selv i Diesel tanker, så surfer lidt rundt efter informationer, men her er der godt nok mange gode råd, informationer osv., en rigtig laaaaang tråd, men meget lærerigt.

www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=495675

Mvh. Speedex
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.225 sekunder