Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Tuning af 1,6'er

Tuning af 1,6'er 16 år 8 måneder siden #2872

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Tænkte på, hvad kan man egt gøre af konventionel tuning på sådan en 1600 I en lancer, altså udover Bananmanifold, større udstødning og anden knast?. Og hvad ville det evt løbe op i.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tuning af 1,6'er 16 år 8 måneder siden #19896

• 's profilbillede
det kan næsten aldrig betale sig at tune en standart motor, det næsten altid billigere at købe en anden motor.. hos motorimport.dk kan du f.eks. få en 1800 turbo motor som orginalt ligger i en lille lancer evo. den har omkring 180 - 200 hk standart (kan ikke huske det præsise tal) og kan nemt tunes lidt mere.. det kræver sef lidt tilpasning af ledninger osv. hvis du skulle tune din orginale motor, til lige så mange hk, kommer det meget hurtigt til at koste mere end motor ombytning.. regn med 20000 - 30000 til et seriøst projekt

Tuning af 1,6'er 16 år 8 måneder siden #19897

• DangerDane
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Pinky skrev:
det kan næsten aldrig betale sig at tune en standart motor, det næsten altid billigere at købe en anden motor.. hos motorimport.dk kan du f.eks. få en 1800 turbo motor som orginalt ligger i en lille lancer evo. den har omkring 180 - 200 hk standart (kan ikke huske det præsise tal) og kan nemt tunes lidt mere.. det kræver sef lidt tilpasning af ledninger osv. hvis du skulle tune din orginale motor, til lige så mange hk, kommer det meget hurtigt til at koste mere end motor ombytning.. regn med 20000 - 30000 til et seriøst projekt

Problemet ved det du skriver er at jeg så skal til at svare ny afgift. Og det er lidt det jeg egt vil undgå samt ungå at skulle til at øvle med turbo osv. Men der var en der sagde at man for ca 10-15k skulle kunne få den der standard 1600 op på 140-150 heste.

Tuning af 1,6'er 16 år 8 måneder siden #19898

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
du kan osse smide en unichip i fås hos www.vae.dk

Tuning af 1,6'er 16 år 8 måneder siden #19899

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Motoren der ligger i den Lancer er en 4G92 - og du kan sagtens opgradere uden at skulle svare ny afgift.

Prøv at søg lidt i dette forum på 4G92 eller 4G93 tuning. Der er masser af stof at hente.

Tuning af 1,6'er 16 år 8 måneder siden #19900

• DangerDane
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Mathæus skrev:
Motoren der ligger i den Lancer er en 4G92 - og du kan sagtens opgradere uden at skulle svare ny afgift.

Prøv at søg lidt i dette forum på 4G92 eller 4G93 tuning. Der er masser af stof at hente.

Udfra hvad jeg kan se i motorrummet er min motor opgivet til at være en 4G13 og ikke en 4G92 :S
Søren skrev:
du kan osse smide en unichip i fås hos www.vae.dk

Troede ellers ikke at man fik nogle eller ret mange heste ud af en chip på en ren sugemotor.
Tid til at oprette siden: 0.213 sekunder