Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma 1,8 GDI årg. 2000

Carisma 1,8 GDI årg. 2000 9 år 1 måned siden #28692

  • Skoller
  • Skoller's profilbillede
Hej,
Når jeg har kørt lidt, tændes motorlampen, både når den er kold og varm, og den mister kraft. Der er en fejl på gasspjældhuset, men er det pga noget elektrisk, ikke nok kræfter på batteriet eller en dårlig generator? Aircondition virker kun efter lang tids kørsel, selv efter service af anlægget. Nogen gange når motoren er kold, så gasser den ret meget op, og hopper lidt, sommetider går den i fejl, eller den bliver normal, og går først i fejl efter lidt kørsel. Meget sjældent kan jeg kører længe uden den går i fejl. Når jeg kører i by, og bruger speederen meget, så går den ikke i fejl. Oftest går den i fejl når jeg holder en hvis hastighed, høj som lav. Den kan også gå i fejl under langsom acceleration. Hvis jeg kører 30 km/t i 2. gear, og jeg holder speederen det samme sted, så kan den næsten gå i stå et øjeblik, og derefter accelerere kraftigt, så den næsten hopper jeg fremad.
Jeg håber, at der er en eller flere med hjælpende svar.
Mvh Carsten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma 1,8 GDI årg. 2000 9 år 1 måned siden #28693

Din carisma :woohoo: har elektronisk gasspjæld og det kan godt være et problem pga de kokser til i indsugningen og pendler op/ned i omdr så prøv at finde et andet gasspjæld, Jeg mener også at du har en krumtapssenser som giver problemer på motorstyringen el.du har en lamdasonde som kunne være defekt , har du været på et.værksted for at fejludlæst computeren og 0 stillet den . og husk at de GDI motorere skal "luftes godt " 5-6000omdr el. en god tur på motorvej. Det er lige det jeg kan huske fra min GDI
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Skoller

Sv: Carisma 1,8 GDI årg. 2000 9 år 1 måned siden #28694

  • Skoller
  • Skoller's profilbillede
Hej flyvende lollænder,
Tak for svar. Jo den er blevet nulstillet et par gange på værkstedet. Den har fået diverse rens både direkte i indsugningen og via benzintanke, hvor jeg så har givet den rigeligt med gas. Der har kun været fejl på gasspjældhuset, og at nulstille den har ikke hjulpet. Fejl på lambda og andre sensorer, burde det ikke stå der når den bliver fejludlæst?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma 1,8 GDI årg. 2000 9 år 1 måned siden #28695

Hej Carsten, jo hvis der er fejl på div. sonder ville et nok fremgå af fejludlæsningen ,så jeg tror at dit problem ligger i gasspjældhuset som muligvis skal skiftes :( :woohoo: :evil: , er det et aut,værksted du kommer på ? el.hvor kommer du fra ? du kan evt skrive på 20742006,
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Skoller

Sv: Carisma 1,8 GDI årg. 2000 9 år 1 måned siden #28702

  • Skoller
  • Skoller's profilbillede
Det er ikke et autoriseret værksted jeg har været på, jeg har en kammerat som er mekaniker, men som ikke har den store erfaring med GDI motorer, andet, at de kører vildt godt når de virker, og det har han jo ret i ;) :drive:
Han siger også, at det er gasspjældhuset som skal skiftes, men da finanserne er små, ville det bare være træls at poste penge i noget, hvis det så ikke lige er det.
Jeg bor på Fyn, ml Middelfart og Odense.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.136 sekunder