Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma gdi vil periodisk ikke starte

Carisma gdi vil periodisk ikke starte 9 år 1 måned siden #28680

  • Lynner
  • Lynner's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
  • Modtagne TAK: 1
Hej, jeg har en carisma gdi fra 99 som periodisk ikke vil starte, problemet opstod første gang sidste sommer hvor den ca 1 ud af 10 gange ikke gad starte. Fejlen forsvandt så hen over efteråret og er lige dukket op igen for ca en måned siden.
Startmotoren kører perfekt men der kommer ikke liv i motoren, så kan man dreje nøglen nogle gange frem og tilbage og prøve igen og så kan den pludselig godt starte (og den kører helt perfekt indtil den igen skal startes) Nu er det ca hver 3. gang den ikke gider starte og der skal nogle gange forsøges 10-20 gange inden den starter.
Det er ikke min umiddelbare fornemmelse at det er en løs forbindelse men tænker nærmere at det er et relæ der ikke trækker ordentligt da den jo virker fint når først den starter.. Jeg er kørt lidt fast i hvor jeg skal søge efter fejlen, måske sidder der en derude som har oplevet lignende problem?
Jeg har haft ecu'en adskilt og efterloddet, MPI ecu adskilt og efterloddet samt startspærre styreboks adskilt og heri skiftede jeg det relæ der sad i den, da det ikke kunne adskilles og tjekkes. Derudover har jeg haft alle de relæer jeg har kunne finde adskilt og renset og hvis der har været 2 ens så er de byttet rundt men intet har hjulpet, dermed ikke sagt at fejlen ikke kunne ligge i en af de enheder men det virker ikke så sansynligt...

Mvh Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma gdi vil periodisk ikke starte 9 år 1 måned siden #28685

  • Defterdar
  • Defterdar's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 28
Er det kun under opstart at den driller? Den sætter ikke ud, når først der er liv i den?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma gdi vil periodisk ikke starte 9 år 1 måned siden #28686

  • gysse
  • gysse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 312
  • Modtagne TAK: 5
Hej Lynner

Min gamle galant fra 93 havde samme problem
Den fik skiftet komplet tændingen med rotor/dæksel, hus og aksel (der sidder noget elektronik der inde der kan drille)
Livet er for kort til fartbegrænsninger
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma gdi vil periodisk ikke starte 9 år 1 måned siden #28687

  • Lynner
  • Lynner's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
  • Modtagne TAK: 1
Hej Defterdar, det er kun i forbindelse med opstart, når først den er startet kører den perfekt og det er indtil videre altid lykkedes at starte den indenfor 5min, men det er blevet noget værre de sidste par uger...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma gdi vil periodisk ikke starte 9 år 1 måned siden #28688

  • Defterdar
  • Defterdar's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 28
Okay.

Min Galant lider også af en smule start problemer. Tænker at det er min benzinpumpe der ikke holder tryk, når bilen står.
Har kun problemet, når bilen har stået stille i +6 timer. Under kørsel er der ingen problemer.
Om det kan være det samme hos dig, det ved jeg ikke...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma gdi vil periodisk ikke starte 8 år 11 måneder siden #28783

  • Lynner
  • Lynner's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 3
  • Modtagne TAK: 1
Update, fejl fundet. Brændte kontakter i tændingslåsen så der åbenbart ikke var tænding på mens startmotoren kørte og så ville den af gode grunde ikke starte :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: eXntiC
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.145 sekunder