Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Colt 2010: Ekstra kabinelys og Follow-me-home-lys

Colt 2010: Ekstra kabinelys og Follow-me-home-lys 9 år 4 måneder siden #28568

hej hej

Efter mange år som SAAB-ejer måtte jeg give efter for et mere "fonuftigt" bilvalg. Men god stil og et cool brand var et must, så valget faldt på en Colt 1,3 Intense fra 2010. Det er godt nok ikke helt det samme, men jeg er super godt tilfreds.

Har et par spørgsmål.

Ekstra kabinelys
Jeg blev meget forundret over at opdage (efter købet) at der ikke er lys ved bagsæderne. Mine unger kan ikke se en skid når de skal ind og ud af bilen, tage seler på, etc i mørket. Jeg overvejer derfor at eftermontere en ekstra lampe bagi. Overvejede først at trække strøm fra bagagemrumslampen, men den kører kun på dørene og kan ikke tændes manualt, så i stedet tænker jeg at trække strøm fra den forreste lampe. Er det til at trække noget strøm fra den under himlen? Og hvordan er den koblet på?... der må jo være noget konstant strøm så man kan tænde lyset manuelt og noget som er koblet på dørene/centrallåsen? Gode råd vil være meget velkomne.

Follow me home
Bilen har "follow me home"-lys. Men det skal slås til manuelt, hver gang (ved at trykke på fjernlys når man sætte nøglen i off). Kan det passe? Kan det ikke gøres til en permanent funktion?

Benzinforbrug
En sidste ting: Benzinforbruget: Hvad kan andre colt-ejere få den til at trille på en liter benzin. Min kører noget mindre end jeg havde forventet: Ved blandet kørsel lander det på 14,5. Selv ved et længere stilfærdigt stræk på landevej ved 90 kmt får jeg den ikke over 18,5. Er det som jeg kan forvente?

På forhånd tak for alle svar!

Venligst Rune
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Colt 2010: Ekstra kabinelys og Follow-me-home-lys 9 år 4 måneder siden #28569

  • M.R.blackmax
  • M.R.blackmax's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 50
  • Modtagne TAK: 3
vores mitsu cabrio fra 06 1,5 109 hk ligger på 16,5 blandet så tror din er ok
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

- 9 år 4 måneder siden #28571

  • Skoust
  • Skoust's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 13
-
M.v.h. Skoust
skoust [a] gmail.com
(+45) 3115 3030
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden af Skoust.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Colt 2010: Ekstra kabinelys og Follow-me-home-lys 9 år 4 måneder siden #28593

Tak for svar
(Beklager jeg først vender tilbage nu - troede jeg ville få en mail når der kom svar på tråden)

Ja - jeg giver den et vip med fjernlyset når jeg slukker bilen. Det aktiverer "follow-me-home" lyset, der så er tændt et minuts tid. Men kun denne ene gang. Næste gang jeg stiller bilen er den ikke aktiveret. Det er den metode som er angivet i manualen.

Chippet? Det lyder interessant. Troede ikke det var en mulighed på den slags små bilen. Fortæl mere!

Ingen erfa med kabinelyset eller himlen?

Venligst Rune
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden af runemastrup.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.136 sekunder