Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Mit Space Wagon 2,4 GDI 1999

Mit Space Wagon 2,4 GDI 1999 9 år 6 måneder siden #28481

  • asse02
  • asse02's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 4
Hej Alle

Jeg forsøger her at finde en af jer dygtige mit. ejer der kan hjælpe med at løse mit problem

Jeg har en mit. Space wagon 2,4 GDI årgang 1999 som laver små udsætter når den er varm og ligger mellem 2000 og 2500 omdrejninger ca. 80 km i timen, uanset hvad gear jeg er i.

Jeg startede med at skifte tændrør (BOSCH Tændrør Iridium: 0 242 230 506) hvilket ikke hjalp. Derefter kørte jeg på et mit. værksted og fik bilen testet, den eneste fejl man fandt var højtrykspumpen ikke ydede nok, Var lidt usikker på mekanikker så lige på et andet værksted også men her var samme resultat, så på med en ny højtrykpumpe. Desværre uden at det hjalp.....

Bilen blev igen udmålt både tændingssystemet og brændstofsystemet men der var ingen fejl.

Så læste jeg at det kunne hjælpe at give bilen en servicerens hvilket så blev gjort med Bell-Add både til benzin, olie og luft.

en behandling i benzinen derefter i olen med efterfølgende olieskift (CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W/30) og til sidst i luftindtaget som ikke var så sodet som frygtet.

Som det sidste har jeg så skiftet GASSPJÆLDS POTENTIOMETER også uden held dog går bilen perfekt i tomgang men har stadigvæk små udsætter ved 2000 - 2500 omdrejninger.

Håber der sidder en "professor" her der lige kan sige hvad der kan være galt. :drive:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mit Space Wagon 2,4 GDI 1999 9 år 6 måneder siden #28483

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Hvis alt tændingssystemet er ok, dvs tændrør og spoler, så er problemet nok som de mange andre GDi motore. At de er sodet i motoren. Her snakker vi ikke i røret fra luftfilter til gasspjæld, men bag gasspjældet, indsugningsmanifold, portene i topstykket og ventilerne kort sagt "inde i motoren"

Jeg syntes du skal prøve at give den en Bell Add Servicerens 2B. Den skal sprøjtes i indsugningen mens motoren køre med 2000-2500 Rpm og MÅ IKKE sprøjtes ind i luftmassemåler, så find en måde og få det ind efter den.
Motoren SKAL være driftvarm ved denne procedure.
Når det er gjort, så skal du køre en tur på en 10mins tid, jeg vil sige min 20km for at få det hele igennem.

Så bagefter syntes jeg du skal prøve og køre med en Bell Add servicerens 1B+ som er til at hælde i tanken, som hjælper på indsprøjtningssystemet. Denne virker ikke med det samme men skal have lov at virke over lidt tid.

Prøv disse ting og meld tilbage om det har hjulpet. Jeg ved denne kur virker på mange biler med tilsodnings problemer
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: asse02

Sv: Mit Space Wagon 2,4 GDI 1999 9 år 6 måneder siden #28486

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Prøv en tur i 3 gear med gennemvarm motor og 5000 rpm. over 10-15 kilometer, med en go sjat Abcon fuel systen cleaner i tanken.

Mvh.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: asse02

Sv: Mit Space Wagon 2,4 GDI 1999 9 år 6 måneder siden #28489

  • asse02
  • asse02's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 4
Hej eXntiC

Tak for svaret, dette er gjort en gang men prøver at give den en tur til og se om det hjælper.

Jeg har siden konstateret at hvis bilen går med 2500 omdrejninger uden belastning ( uden at køre ) så hakker den ikke.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden af asse02.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mit Space Wagon 2,4 GDI 1999 9 år 6 måneder siden #28490

  • asse02
  • asse02's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 4
Hej Speedex

dette er også prøvet uden effekt
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden af asse02.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mit Space Wagon 2,4 GDI 1999 9 år 6 måneder siden #28491

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Hej
Okay, men nu kommer benzin selvfølgelig heller ikke indsugnings ventilerne, så Abcon Instant power i indsugningen hjælper måske bedre, men har "fået gang i" 2-3 motorer på den måde, min 80 årige Fars Hyundai klaprede helt vildt i ventilerne og han havde haft den på værksted og de skiftede olie osv. det hjalp ikke meget, så jeg lånte den et par dage og efter 4x30 kilometer lød den som en lille symaskine igen, og abs bremserne virkede nærmest heller ikke, dem fik jeg også liv i igen.
Håber du får løst dit problem
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder