Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Mitsubishi Carisma sport 1.8i

Mitsubishi Carisma sport 1.8i 16 år 9 måneder siden #2844

• 's profilbillede
Hej,

Jeg har lige fået ovennævnte bil fra år 2000, som er købt privat. Er der nogen, der har erfaringer med bilen? Jeg har i dag prøvet at gå i stå, mens jeg var ved at svinge og tog koblingen, og samtidig er rattet låst. Rigtig ubehageligt, er der nogen der ved, hvad det skyldes? Både at den går ud, når man tager koblingen, og at den ratlåser?

Med venlig hilsen
Boel
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mitsubishi Carisma sport 1.8i 16 år 9 måneder siden #19771

• Billen
  • Billen's profilbillede
tror du ikke bare at det er din servostyring som gik ud af drift da din motor gik ud så det var det som du følte som om den ratlåste ?

Mitsubishi Carisma sport 1.8i 16 år 9 måneder siden #19772

• 's profilbillede
tror heller ikke det har noget at gøre med din rat lås, i så fald er bilen livsfarlig at køre i.. hvis den f.eks. skulle finde på at låse imens du køre på motorvejen. din rat lås må først slå til når du trækker nøglen udaf tændingslåsen.. tror grunden til at du har følt det som om den låste, var at servo ikke virker med motor slukket, og at du måske har bremset, imens du har prøvet at dreje, bremsen vil her prøve at forhindre hjulene at rotere med forskellig hastighed og derfor føles det som om man ikke kan dreje.. tror det er forklaringen..
med hensyn til at den gik i stå i et sving, det kan være mange ting, selv en simpel ting som at man har for lidt benzin i tanken, 6-7 liter eller mindre. det kan også være hvis motoren, mangler vand, så kan den godt have svært ved at styre tomgangen, især at "gribe" den når man kobler ud, hvor motor omdrejninger f.eks. falder fra 2500 rpm og ned til ca 800 rpm.. det kan selfølgelig og være en masse andre ting..

Har selv haft samme oplevelse 15 år 6 måneder siden #19773

• pkri2640
  • pkri2640's profilbillede
Har selv haft samme oplevelse efter at koblingen blev skiftet, årsagen var at batteriet var taget fra og den ikke var blevet opdateret derefter, dette kan man selv gøre ved at tage minuspolen af batteriet vente i 30 min. derefter monter igen. strart bilen UDEN at røre speeder lad den stå i tomgang i ca 30 min. (bliv ikke bekymret hvis motoren ryster, svinger i omdrejninger det skal den) sluk motor og så skulle den være ok. det samme gælder ved batteri skift

det er fint nok at skære 15 år 6 måneder siden #19774

• Billen
  • Billen's profilbillede
det er fint nok at skære tiderne ned til 15 minutter og tomgangen til den er driftvarm 15-20 minutter i tomgang

dine elruder skal også køres ind manuelt op og ned uden den rammer automatisn op / ned rul en gang pr. rude og så virker automatikkenigen bag efter

carisma går i stå i sving 15 år 6 måneder siden #19775

• tanja__carisma
  • tanja__carisma's profilbillede
Jeg har også oplevt det samme problem ved prøvekørsel på en Carisma. Der sad en erfaren bilist ved siden af mig, som sagde, at der var noget i vejen med instilling omdrejninger i tomgang. Nu vil jeg være opmærksom på problemet, når jeg får den bil leveret sidst på ugen.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder