Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: ryster i forhjulene,v/ langsom og hurtig kørsel, navet skæv?

ryster i forhjulene,v/ langsom og hurtig kørsel, navet skæv? 16 år 9 måneder siden #2841

• 's profilbillede
Hej igen alle :!:

Har tidligere skrevet i denne tråd "retter ikke op", men laver lige en ny.

når jeg kører, både langsomt og hurtigt, ryster bilen og siger mærkelige lyde når jeg bremser ned og som om skiven er skæv :? . Fik at vide at Euromaster i Jyderup at hjullejet og forhjuls navet ikke var samlet ordentlig, har så været forbi et autoværksted idag og de prøvede at presse det sammen, men de siger at det er samlet og presset sammen som det skal :?: . Det skal lige siges i samme vænding at jeg har som sagt skiftet begge forhjulslejer foran, komplette bærearme foran, støddæmpere og kobling.

Men hva kan være årsagen til den ryster. Nogen siger skiven er skæv, den har jeg lige skiftet og prøver at dreje hjulet rundet, men kører stadig fra side til side, meget slemt i venstre side, meget lidt i højre side, prøvet at illustrere det på billedet,
Kan det være selve hjul navet i begge sider :?: , nu ved jeg snart ikke mine levende råd så håber der er en eller anden der kan hjælpe mig, for er ved at blive vanvittig over det, at min dejlige bil ikke er iorden

Please :? :?

Men det ender nok med et værkstedsbesøg da jeg ikke selv kan finde den åndsvage fejl.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ryster i forhjulene,v/ langsom og hurtig kørsel, navet skæv? 16 år 9 måneder siden #19762

• 's profilbillede
det kan sagtens være nav'ene der er skæve..
Vedhæftninger:

ryster i forhjulene,v/ langsom og hurtig kørsel, navet skæv? 16 år 9 måneder siden #19763

• 's profilbillede
Da jeg skiftede lejer på min,var det hele navet jeg skiftede. den sidder med 4 eller 5 skruer. så jeg kan ikke se hvorfor du skal ha dem i en presser. Men sådan som du beskriver det,kan det da kun være navet, og det er klart det vil gi nogle rystelser i hele bilen hvis de er skæve.tror da ikke du skal køre særlig langt med det.

Mvh. Martin

ryster i forhjulene,v/ langsom og hurtig kørsel, navet skæv? 16 år 9 måneder siden #19764

• 's profilbillede
På denne galant model er det kun lejer du skifter og tager navet ud af de gl lejer og får det presset i, det jeg tænker er at der har været en lille fejl på man ikke lige har bemærket.

Men det finder jeg ud af ved at køre til et værksted, så må de finde fejlen.

ryster i forhjulene,v/ langsom og hurtig kørsel, navet skæv? 16 år 9 måneder siden #19765

• 's profilbillede
Min var også en EA model 1998. Der sidder lejet og navet med 4 skruer så vidt jeg husker. jeg købte ny lejer og nav. Det kostede spidsen af en jetjager.(Ca 1800,- pr side.) men det virkede.

ryster i forhjulene,v/ langsom og hurtig kørsel, navet skæv? 16 år 9 måneder siden #19766

• 's profilbillede
Forresten, Hvis du selv går og skruer meget i den.Så prøv at hive fat i medlem Galantonly herinde. For et beskedent beløb sendte han mig en værksteds manual på en cd, i sin tid.Den var bedre en de bøger jeg inv. i.

Mvh. Martin
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder