Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Bilen ryster

Bilen ryster 16 år 9 måneder siden #2824

• 's profilbillede
Hej Alle.
Håber I kan hjælpe med lidt input til et problem med min Galant 1,6 GLXi st. wagon fra 1995.
Den kører generelt rigtig godt...men hele bilen ryster/hopper ved hastighed 78-85 km/t (uanset om der køres i 4. eller 5. gear). Mitsubishi mener det syldes interferens mellem gearkasse og motor. De har skiftet motorophæng og gearkasse ophæng, men det har ikke hjulpet. Jeg har før denne haft samme bil, samme årgang som havde samme problem. Den fik skiftet støddæmpere og fjedre men det hjalp heller ikke. Er der nogen der har nogle tip til en løsning af problemet??
Mange hilsner, Morten Torngaard
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bilen ryster 16 år 9 måneder siden #19680

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Har du fået afbalanceret dine dæk? Det kan også være dine trækaksler.

Bilen ryster 16 år 9 måneder siden #19681

• 's profilbillede
det er ikke altid nok at afbalancere et hjul, dækket kan godt have en bule, som man godt kan afbalancere så maskinen, viser 0 gram. og hjulet så stadig vil få bilen til at ryste. på mit arbejde er vores afbalncerings aberrat monteret med en rulle der med luft tryg bliver presset ind på dækket imens det køre rundt, så kan den mærk om "vejkraften" er for høj f.eks hvis dækket er sprunget i lærede, det er ikke altid det kan ses med det blåtte øje. vejkraften måles i kilo og må ikke overstige 7 kg. ved ikke om det måske ku være det der er galt med din bil, at værkstedet ikke har en maskine der kan måle vejkraft, på dine dæk..

Bilen ryster 16 år 9 måneder siden #19682

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg skal lige være sikker.. Er det en Lancer 1.6 16V stationcar du har?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder