Pinky skrev:
Frieman du kan lægge en vr4 motor eller en evo 1-2-3 motor i alle colt og lancer model CAO motor ophæng sidder samme sted uanset motor type.. (altså kan du lægge evo motor i colt/lancer selvom bilen er født som 1,3) personlig ville jeg købe en EVO 3 frontcut, i stedet for en vr4, da evo motor standart laver flere hk end en standart vr4 motor. og at f.eks passer køler fra evo 3 i den colt omtalt i denne tråd.. sansynligvis også trækaksler, og mugeligvis er ledningsnet nemmere at lode sammen med det orginal, da der ikke er så stor forskel på årgang osv..
Jeg tror ikke på at ledningsnet passer
Når vi laver de ombygninger her kobler vi lednings nettet på fra en Gti Colt Lancer Galant 2,0 gti så det er bilen eget vi bruger på motoren
Det fra VR4 passer ikke i stikkene der skal koble bil motorstyring og motor sammen og så virker styreboksen ikke :cry
Det er nemmere med de modeller fra 1989 til 1992
Vi kender nogen der lagde en Ewo 3 motor i en 1,6 Lancer 1994 ham der lavede lednings nettet var 2 måneder om det og det kom aldrig til at virke optimalt

og hvis man så vil have den gamle motor igen så er man på røven :shock:
nully har jeg heller ikke sagt at det gjorde, jeg siger bare at, jo tættere årgangene mellem den orginal motor og en ny f.eks evo3, jo større er chancen for at de to ledningsnet ligner hinanden i den måde de er opbygget på. også kan man eventuelt få Rene fra turbomotor.dk til at lode det sammen, han kan det!! han hjalp også mig telefonisk da jeg skulle lode ledningsnet fra min 4g92 mivec motor, over på det orginale.. så jo det kan lade sig gørre, og jeg kan hurtigt ligge min orginale motor over i, da det ledningsnet til den orginal motor, er pakket sammen under min luftfilterkasse..