Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Galant VR4 2000 4G63 16 V Turbo i min colt?

Galant VR4 2000 4G63 16 V Turbo i min colt? 16 år 11 måneder siden #19526

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
jeg beskylder dig heller ikke for at sige det kan lade sig gøre, rene er absolut dygtig og kan mange ting, men mange tror det bare er lige at gøre sådan og sådan, har set mange der har måtte opgi deres projekter, blandt andet var der en med en eclipse der ville have en Vr4 motor i og det måtte de opgive, så siger bare undersøg det grundigt og tal med nogen der måske har lavet det før :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant VR4 2000 4G63 16 V Turbo i min colt? 16 år 11 måneder siden #19527

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Nu er jeg godt selv mekaniker, men jeg aner intet om elektriske systemer, men kunne man ikke bare smide VR4 ledningsnettet over i colten, og så evt. forlænge/justere/redigere de ledninger som ikke passer?

Eller bruge det originale ledningsnet fra colten, med en stand alone ECU?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant VR4 2000 4G63 16 V Turbo i min colt? 16 år 11 måneder siden #19528

  • Frimann
  • Frimann's profilbillede
Pinky skrev:
Frieman du kan lægge en vr4 motor eller en evo 1-2-3 motor i alle colt og lancer model CAO motor ophæng sidder samme sted uanset motor type.. (altså kan du lægge evo motor i colt/lancer selvom bilen er født som 1,3) personlig ville jeg købe en EVO 3 frontcut, i stedet for en vr4, da evo motor standart laver flere hk end en standart vr4 motor. og at f.eks passer køler fra evo 3 i den colt omtalt i denne tråd.. sansynligvis også trækaksler, og mugeligvis er ledningsnet nemmere at lode sammen med det orginal, da der ikke er så stor forskel på årgang osv..

sådan som jeg kan læse mig frem til i det her indlæg indtil vider så er vi over i en helt anden motor vi prøver og smide i en colt 1,6 fra 93 og han vil gerne havde en Galant VR4 motor over i hvis det kunne lade sig gøre !

jeg syns jeg kan læse at vi er kommet væk fra den Vr4 motor og kommet over til noget evo 1 2 eller 3 motor..
det er sikkert sammen motor vr4 og evo 1 2 og 3 men der er ikke samme stik til luftmængtemåler og en del andre stik ! og som du siger cocacola, man kan bare lode ledningsnettet om og sætte det sammen med nye stik, og det vil sikkert ikke virke 100 procent som nully siger..

jeg vil så bare inde på at det ville være meget lætter og lige til og gå til hvis det var en vr4 motor som skulle ligges over i colt som den jeg har.. eller en lancer GTI.

der må være noget mere arbejde og mere tilpasning af en vr4 motor i en colt fra 93.
er der 4 motor ophængne på en 1,6 motor som der er på en vr4 de samme steder, på forbroen det er jo en helt anden motor type en 4G93 og en 4G63T !! og det jeg kan huske fra min galant fra 94 som også havde en 4G93 motor, der sad ophængne slet ikke de samme steder som i min colt!! der må skulle flyttes ryndt på ophængne på motoren og på karosseriet, når jeg selv har haft problemer med ophængne på nullys gamle gti turbo som skulle ligges over i min gamle lancer hvor den overhovedet ikke ville passe over i, først efter alle ophængne var byttet rundt passede den over i uden problemer!! Jeg skal virke lige se et projekt hvor man har gjort det det med de org. ophæng på motoren som passer lige over i en colt fra 93. !!

men vi kan sikkert blive ved i en uendelighed med og diskutere frem og tilbage om det her emne indtil vi støder på en som har lavet det her motor skift
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant VR4 2000 4G63 16 V Turbo i min colt? 16 år 11 måneder siden #19529

  • 's profilbillede
Nully skrev:
jeg beskylder dig heller ikke for at sige det kan lade sig gøre, rene er absolut dygtig og kan mange ting, men mange tror det bare er lige at gøre sådan og sådan, har set mange der har måtte opgi deres projekter, blandt andet var der en med en eclipse der ville have en Vr4 motor i og det måtte de opgive, så siger bare undersøg det grundigt og tal med nogen der måske har lavet det før :D
Nully jeg vil give dig fulstændig ret, der er mange der tror at det bare er et multisktik her og der, der skal sættes sammen. :lool: men sanheden er at der næsten ikke er to ledningsnet der er ens, selfølgelige er der nogen der ligner hinanden mere end andre.. tror faktisk at det folk oftes glemmer er at, et ledningnet til en motor ikke kun skal passe til motoren, men også til resten af ledningsnettet i bilen. :colors: :fart:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant VR4 2000 4G63 16 V Turbo i min colt? 16 år 11 måneder siden #19530

  • 's profilbillede
lidt billeder af forskellige motor, hvor man kan se et eller to af de 4 motor/gearkasse ophæng, alle billederne er fra colt eller lancer CAO

4g92

4g93t

4g91 (1,5)

4g63t

v6

*** EDIT BY Billen - Jeg har tilladt mig at gøre dine link lidt mere overskuelige :wink: ***
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant VR4 2000 4G63 16 V Turbo i min colt? 16 år 10 måneder siden #19531

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Frimann, det er altså ikke ualmindeligt at man smider en evo maskine i Colt/Lancer, ovre i England og i Australien/NZ, og jo, den passer i ophæng.

Det er det der er sjovt ved mitsubishi; mange motorer og gearkasser på fra model til model..

Jeg snakker f.eks. sammen med en hollænder, som har en Colt GTi model CA, som han har smidt en Lancer GSR motor i, hvor han så oven i det, bruger en Eclipse gearkasse med spær, og det hele passer sammen, undtagen trækakslerne, men det er nu ikke noget problem :lol:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder