Pinky skrev:
Frieman du kan lægge en vr4 motor eller en evo 1-2-3 motor i alle colt og lancer model CAO motor ophæng sidder samme sted uanset motor type.. (altså kan du lægge evo motor i colt/lancer selvom bilen er født som 1,3) personlig ville jeg købe en EVO 3 frontcut, i stedet for en vr4, da evo motor standart laver flere hk end en standart vr4 motor. og at f.eks passer køler fra evo 3 i den colt omtalt i denne tråd.. sansynligvis også trækaksler, og mugeligvis er ledningsnet nemmere at lode sammen med det orginal, da der ikke er så stor forskel på årgang osv..
sådan som jeg kan læse mig frem til i det her indlæg indtil vider så er vi over i en helt anden motor vi prøver og smide i en colt 1,6 fra 93 og han vil gerne havde en Galant VR4 motor over i hvis det kunne lade sig gøre !
jeg syns jeg kan læse at vi er kommet væk fra den Vr4 motor og kommet over til noget evo 1 2 eller 3 motor..
det er sikkert sammen motor vr4 og evo 1 2 og 3 men der er ikke samme stik til luftmængtemåler og en del andre stik ! og som du siger cocacola, man kan bare lode ledningsnettet om og sætte det sammen med nye stik, og det vil sikkert ikke virke 100 procent som nully siger..
jeg vil så bare inde på at det ville være meget lætter og lige til og gå til hvis det var en vr4 motor som skulle ligges over i colt som den jeg har.. eller en lancer GTI.
der må være noget mere arbejde og mere tilpasning af en vr4 motor i en colt fra 93.
er der 4 motor ophængne på en 1,6 motor som der er på en vr4 de samme steder, på forbroen det er jo en helt anden motor type en 4G93 og en 4G63T !! og det jeg kan huske fra min galant fra 94 som også havde en 4G93 motor, der sad ophængne slet ikke de samme steder som i min colt!! der må skulle flyttes ryndt på ophængne på motoren og på karosseriet, når jeg selv har haft problemer med ophængne på nullys gamle gti turbo som skulle ligges over i min gamle lancer hvor den overhovedet ikke ville passe over i, først efter alle ophængne var byttet rundt passede den over i uden problemer!! Jeg skal virke lige se et projekt hvor man har gjort det det med de org. ophæng på motoren som passer lige over i en colt fra 93. !!
men vi kan sikkert blive ved i en uendelighed med og diskutere frem og tilbage om det her emne indtil vi støder på en som har lavet det her motor skift