Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Galant 2.5 v6 gearkasse

Galant 2.5 v6 gearkasse 10 år 9 måneder siden #27698

  • nutela
  • nutela's profilbillede
hej jeg overvejer at købe en galant 2,5 v6. men har hørt at de har problemer med gearkasseren både auto og manuelt, er det rigtigt?
hvad er fejelen i dem og er det noget der er møg dyrt at lave.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant 2.5 v6 gearkasse 10 år 9 måneder siden #27699

Ja der kan er lidt om snakken ,men jeg tror efterhånden de fleste gearkasser er renoveret. Men de kan ha problemer med lejerne evt gearhjul til 1evt 5gear og det kommer omkring 200000km . og prisen er jo meget med forskel og hvilken værksted du bruger el.du laver det selv , jeg gav ca 12500.- da jeg fik reno.min på aut.mitsubishi værksted på lollænd. DU kan næsten mærke om gearkassen kører som den skal , den skal skifte meget let og ubesværet .
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant 2.5 v6 gearkasse 8 år 11 måneder siden #28777

  • MadsLunde
  • MadsLunde's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 1
Jeg har for nyligt købt en Galant 2,5V6 fra 1999.
Hvad er symptomerne for en dårlig gearkasse? Jeg har overvejet at få skiftet kobling i min, fordi det nogen gange kan føles som om den ikke griber rigtigt på vej ud af gearene, hvis man skifter hurtigt ved hård acceleration. Er dette pga. dårlig gearkasse? Den har kørt 330,000km


Undskyld for bump. Jeg sad bare og surfede gennem og glemte at kigge datoen. Ved ikke lige hvordan man sletter indslag, så laver jeg et nyt inslag i stedet.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden af MadsLunde. Begrundelse: bump
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant 2.5 v6 gearkasse 8 år 11 måneder siden #28779

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Ligger koblingspunktet højt på pedalen ? altså, du næsten føler du slipper pedalen før bilen begynder at køre ?

Stiger den i perioder i omdrejninger uden at hastigheden øges under acceleration?

Vil den i perioder knase/skære tænder eller lave modstand når du skifter gear ? både ud af gear og ind i gear ?

Disse ting er de mest normale for symptomerne for en slidt kobling.


Ellers kan det være slidte synchromescher eller skiftegafler.

Hvis det er gear-aksel lejerne så vil man normalt kunne høre en skurrende lyd under alm kørsel men det kan i sjældne tilfælde give problemer med gearskifte også, men så er der virkelig meget slør i lejerne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Galant 2.5 v6 gearkasse 8 år 11 måneder siden #28782

ja som er skrevet så er det et trægt/lidt tungt gearskifte du mærker det ved ,jeg fik lejer fra årg2000 og frem i min + førstegearhjul +5gearethjul samt synkromes ringe der er trætte, jeg har nu kørt ca 95000 efter og ingen problemer.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder