Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma GDI starter ikke

Carisma GDI starter ikke 10 år 10 måneder siden #27626

  • yamasayad
  • yamasayad's profilbillede
Hej Mitsu Klubben.

Det drejer sig om en Carisma GDI 1998 som ikke gider at starte.

Jeg drejer nøglen og starteren tørner motoren fint rundt men starter ikke, og jeg har kigget alle sikringerne igennem ( motorrummet, under rattet) alt er som det skal være. Jeg kontrollerede højtryks pumpen (under bagsædet) og den skulle gerne sige BZZ lyd et kort øjeblik når tændingsnøglen drejes men den reagerer ikke. Jeg målte på stikket og der er to stelforbindelse og signal til benzin måler i instrumentet, MEN der er ikke 12v på stikket, men det er rigtig mærkeligt fordi den vil gerne starte efter et par forsøg når den har stået natten over MEN lige så snart den får varmen så slukker bilen BANG med det samme og så skal man vente til næste dag. Det skal også siges at der er monteret alarm i bilen af en professional og alt ragelse ligger under rattet.

-Pumpen er ikke kørt tør
-Benz filter er ikke skiftet i 6år.

Kan Benz filtret være tilstoppet så den forhindrer brændstof til at komme videre i systemet?
Kan relæet til højtryks pumpen være defekt?

Sikringsboksen (motorrummet) kan jeg kun aflæse relæer med numre og ved faktisk ikke hvad for en tilhøre pumpen, eller gemmer den sig under rattet?

Jeg kunne godt udskifte pumpen men det er dyrt at forsøge og også fordi når der ikke er 12v på stikket så er løs/afbrydelse et andet sted.

Jeg håber at nogen har løst det mysterium før..


Mvh
Yama
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI starter ikke 10 år 10 måneder siden #27627

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Du har jo faktisk næsten fundet fejles så. Hvis der ikke kommer strøm om til pumpen vil den jo ik starte for så får den jo ingen brændstof pumpet op til motoren.

Det næste er så at du bliver nød til at side ud af om den alarm der sidder i er koblet ind over pumpen, eller bilens system relæ.

Jeg vil næsten sige at du bliver nød til at få fat i et ledningsdiagram.

Jeg har fundet et her men hvor godt det passer på din model ved jeg ikke Diagram

M12 = Brændstofpumpe
K20 = Brændstofrelæ

Som jeg ser det, så bliver relæet stelstyret fra motorstyringes ben 22
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: yamasayad
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.125 sekunder