Hejsa
Jeg håber i lige kan kaste det sidste lys forenden af tunnelsen.
Jeg købte sidste år en Carisma 1.8 GDI fra 1998. Den har jo det her berømte tikken som i jo kender til.
nu har jeg så været inde og læse mig lidt klogere på tingene.
Men nu kommer så mit store spørgsmål for alt hvad jeg kan læse og finde rundt omkring på nette er den her GDI olie
som så ikke findes mere. Herinde skriver i så om 5w30 osv. nu finders der så mange forskellige typer af de her 5w30 så hvilken
en af dem er at fortrække. Den har før fået Valvoline "SYNPOWER SAE 5W-40" i mange år af ham jeg købte den af.
En mekaniker hvor jeg var ude og skifte udstødning hos sagde at hvis jeg skiftede over til 5w30 formindskede det tikke lyden.
I tyskeland har de anbefalet mig at bruge Castrol EDGE FST 5W-30, LongLife3 eller Castrol EDGE Professional LongLife 3, 5W-30.
Hvad er at fortrække. Den har nu rundet de 196.000 km og der er ikke gjort noget ved det før hen. Den hakker en lille bitte smule når jeg slipper gassen hurtigt efter at have haft trådt gassen i bund. når den står i tomgang køre nålen lidt op over 1 men for det meste står den og bevæger sig mellem 0 og 1. Gives der gas tager den fat med det samme. den fik fornyligt en rens hvor de sprøjtede noget ind i motoren mens den kørte og der kom en del sort os lige da de gjord det.
MVH
Brian