Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Ingen kompression på én cylinder

Ingen kompression på én cylinder 16 år 10 måneder siden #2741

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Min er begyndt at bruge ret meget olie, meget mere end normalt :evil:
så jeg lavede en kompressions test:
Cyl. 1: 12,2 bar , cyl. 2: 10,2 bar , cyl. 3: 1-2 bar , cyl. 4: 12,2 bar.
Cyl. 3 er der næsten ingen kompression på, det er næsten umålbart idet viseren kun flytter sig lidt. Er det ventilerne, topstykket, toppakningen eller stempelringene :?: :?: og hvordan finder jeg ud af hvad det er :?:
Tændrørene ser fine ud med lidt grålig overflade, men den til cyl. 3 er lidt mere sort end de andre..
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen kompression på én cylinder 16 år 10 måneder siden #19195

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Glemte lige at skrive den ikke drypper olie så det må vel komme ud af udstødningen.. Der er heller ikke olie i vandet eller vand i olien..
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen kompression på én cylinder 16 år 10 måneder siden #19196

  • 's profilbillede
prøv at se om du kan lave en lækagetest, også dreje motor om så den står og skal til at tænde på cylinder 3, så kan du måle hvormange procent(mener det er procent) den er utæt, og hvis du lytter efter kan du høre om det er ventilerne det er galt med, du kan eventuelt slå med en nylon hammer forsigtigt ned på de enkelte ventiler, så kan du høre om de slutter ordentlig tæt, det kan også være at det hele bare ryger forbi stempelringene, det vil jeg umildbart tro, da du siger at den også er begyndt at bruge meget olie.. ryger den meget blå? prøv enentuelt at lade den stå i tomgang i 15 - 20 minnuter også gasse den lidt op, hvis der så kommer rimelig med blå røg, så er det næsten hel sikkert dine stempel ringe det er galt med..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen kompression på én cylinder 16 år 10 måneder siden #19197

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Jeg kan ikke lige se om det er blå røg der kommer ud, den ryger ikke mere end normalt.
Men jeg slipper nok ikke for at ta' toppen af alligevel.. :evil: og så kan jeg vel se hvad der er galt. Det kunne bare være rart at vide lidt om hvor fejlen er inden jeg begynder. Har læst på nettet at man skal hælde 1/4 liter olie i cylinderen og så kompressionsmåle igen, hvis målingen er ok så er det stempelringene. En anden metode er at lade den gå i tomgang og så tage oliedækslet af og mærke om den suger/puster luft ud der..
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen kompression på én cylinder 16 år 10 måneder siden #19198

  • 's profilbillede
Dani skrev:
En anden metode er at lade den gå i tomgang og så tage oliedækslet af og mærke om den suger/puster luft ud der..
den sku helst puste lidt, da der altid vil ryge en smule af kompressionen ved siden af stempelringene, men hvis den ikke falder i tomgang når man tanger oliedækslet af, er motoren ok og som den skal være, hvis den falder i tomgang (den kan godt være tæt på at gå i stå, eller gå dårligt) er det et udtryk for at der er formeget kompression der ryger ved siden af stempel ringene, husk at motor skal være drifts varm..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ingen kompression på én cylinder 16 år 10 måneder siden #19199

  • Billen
  • Billen's profilbillede
Pinky skrev:
Dani skrev:
En anden metode er at lade den gå i tomgang og så tage oliedækslet af og mærke om den suger/puster luft ud der..
den sku helst puste lidt, da der altid vil ryge en smule af kompressionen ved siden af stempelringene, men hvis den ikke falder i tomgang når man tanger oliedækslet af, er motoren ok og som den skal være, hvis den falder i tomgang (den kan godt være tæt på at gå i stå, eller gå dårligt) er det et udtryk for at der er formeget kompression der ryger ved siden af stempel ringene, husk at motor skal være drifts varm..

Dette gælder ikke for alle biler....
Ford Escort RS Turbo Mrk. 3 og vist nok også mrk. 4 der skal motoren dø hvis du piller olie proppen af.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.195 sekunder