Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: klimaanlæg ??

klimaanlæg ?? 16 år 11 måneder siden #2739

• 's profilbillede
har en galant 2,0 v6 fra 96,når man starter klimaanlæget op :-( lugter det som om der ligger en død kat i det,,er der nogen der ved hvor filtret sidder til det og om det evt er til at skifte selv eller om den skal en tur på værksted ??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

klimaanlæg ?? 16 år 11 måneder siden #19184

• 's profilbillede
Jeg tror ikke der er noget filter i den Kan ihvertfald ikke finde noget om det i Autodata. Men alle aircon skal ca en gang om året have en rensekur. Det er en sprayflaske man sætter ind i kabinen med fuld skrue på blæseren og alle døre lukket og systemet på recirkulation Tror du kan få dem ved tanten :wink:

klimaanlæg ?? 16 år 11 måneder siden #19185

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Min lugt gik væk af sig selv ved at skrue helt op for blæseren, ellers er det en god ide at starte air con'en en gang i mellem i løbet af året, selv om der ikke lige er brug for det, så står den ikke og rådner :wink:
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

klimaanlæg ?? 16 år 11 måneder siden #19186

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
På min galant sidder filteret bag hanskerummet inde i selve køleelementet:
Vedhæftninger:

klimaanlæg ?? 16 år 11 måneder siden #19187

• 's profilbillede
Carpman skrev:
På min galant sidder filteret bag hanskerummet inde i selve køleelementet:

nåååå,ok,menede nok at der fandtes et filter :-) så må jeg skille det ad og se om det måske er der "den døde kat"ligger :-)

takker mange for hjælpen :-)

klimaanlæg ?? 16 år 11 måneder siden #19188

• 's profilbillede
på køle elemnter til aircon skabes nogenlunde samme typer bakterier/svampe som i en is maskine, så kan nemt tænkes at det trænger til en rensning, hos toyota bruge man en form for renseskum på dåse, sprøjtes direkte på køle element, start blæseren op så det lige bliver presset ind imellem køleribberne, slukke for blæseren, og så venter man et vist antal minnutter, også sætter man fuld blæs på igen, og så kommer der en herlig duft af ny bil :D
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder