Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Venstre forhjulsleje skal udskiftes

Venstre forhjulsleje skal udskiftes 16 år 11 måneder siden #2724

• 's profilbillede
Hej

Jeg har lige været til syn og skal stille til omsyn :cry: .

Jeg fik at vide, at jeg skal have skiftet mit venstre forhjulsleje og det tænkte jeg at det var "billigt" sluppet, men jeg er blevet lidt klogere :D .

Jeg har en Mitsubishi Galant 2.0 GLSI fra 6/1992.

Jeg ved nu, at der skal noget aftrækker værktøj til at for at tage dette hjulleje ud og for at sætte det i igen plus at man skal skille næsten hele styretøjet foran.

Det magter jeg desværre ikke selv og da jeg heller ikke har det aftrækker værtøj der skal til, så må jeg have hjælp udefra.

Det nemmeste for mig ville jo være bare at køre den til Mitsubishi, men de skal garanteret have mere for denne reparation end jeg kan få for bilen hvis jeg ville sælge den - og det vil jeg ikke.

Så mit spørgsmål til jer er:

Er der en af jer der kender en god og BILLIG mekaniker der kunne tænkes at ville hjælpe mig.

Jeg kører gerne lidt for at få ordnet denne reparation, men jeg bor i 3670 Veksø som er i nærheden af Ballerup, Frederikssund og Roskilde på Sjælland.

Lad mig meget gerne høre fra jer, da det jo er lidt af en hastesag. Jeg skal nemlig være til omsyn indenfor 1 måned.

Tak for hjælpen.

Mvh
Anders
3670 Veksø

Ps.: Jeg har en god ven som er mekaniker og gerne vil hjælpe mig, men har har ikke den nødvendige aftrækker, så hvis du har en du vil leje ud, så lad mig det lige høre også!!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Venstre forhjulsleje skal udskiftes 16 år 11 måneder siden #19113

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Mener det er hele hjulnavet man får med, når man køber et nyt leje til Galanten. Så man behøver ikke en presse.

Venstre forhjulsleje skal udskiftes 16 år 11 måneder siden #19114

• 's profilbillede
Det er et løst leje, og det skal presses i.

Der er 2 muligheder.

Den første er at skille det hele ad så du sidder tilbage med navet, hvor lejet er monteret i.
Det tager du med op til et værksted sammen med et nyt lejesæt, og beder dem om at skifte lejet. De har presse og dorne der passer, og hvis de kører på timeløn kan det ikke koste mere end en time.
Så kan du bagefter montere hele molivitten igen, og synsmanden er glad og tilfreds.

Den anden mulighed er, at du køber et brugt nav hos en hugger, helst et der ikke har gået alt for mange km, og skruer det i bilen istedet for det defekte. Problemet med denne metode kan være hvis huggeren ikke bare vil sælge dig navet, men kun en hel "klump" med fjederben, abs ring, bremse dit-og-dat osv, til en alt for høj pris. Så ringer du til en anden og spørger.

Arbejdet er nogenlunde det samme, og prisen er nok heller ikke så forskellig for de 2 metoder.

Fordelen ved nummer 2 er, at du har alt hvad du skal bruge når du går igang, og ikke skal vente på at mekanikeren får tid til at presse lejer, så du kan klare det hele på en dag.

Din mekaniker ven kan jo hjælpe til....

Venstre forhjulsleje skal udskiftes 16 år 11 måneder siden #19115

• 's profilbillede
Hej og tak for svarene indtil nu!!

Til Carpman:
Min bil er som beskrevet og det er med et løst leje der skal presses ud og det nye skal presse i igen!!

Til Thpede:
Dine ideer er eller gode nok, men bare ikke for mig.

Min mekanikerven arbejder i Tune ved Roskilde og kan kun fuske om aftenen.

Jeg kan derfor ikke køre ned til ham og demontere det hele og derefter kører på et værksted og få udskiftet mit medbragte leje.

Jeg vil ikke købe et leje hos en hugger, fordi jeg overhovedet ikke kan vide hvor langt det leje som jeg køber har kørt/rullet. En hugger giver heller ikke anden garanti end hvis lejet ikke skulle være i orden, så kan jeg sende det retur.

Så har jeg bare brugt en masse tid. Et helt nyt leje hos T.Hansen koster 449,00 kr. http://www.thansen.dk/products.asp?c=1818914656&n=360241207.

Det jeg søger som jeg er bare skriver :) en anvisning på en billig mekaniker der kan klare denne lille opgave for mig!

mvh
Anders
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder