Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Startproblem 1.8 GDI LX 98

Startproblem 1.8 GDI LX 98 11 år 6 måneder siden #27213

  • spm
  • spm's profilbillede
Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig?
Min Carisma kan ikke starte, det er en periodisk fejl som kommer når den har kørt og jeg så vil starte den igen.
Når jeg drejer nøglen er der ingen kontakt til batteriet.
Har en teori om at det er et hovedrelæ af en slags der hænger, men kan ikke finde nogle el diagrammer på bilen så aner ikke hvor jeg skal lede og hvordan jeg skal fejlfinde på sådan en fætter.
Nogle gode forslag evt. erfaringer med sådan en fejl?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Startproblem 1.8 GDI LX 98 11 år 6 måneder siden #27214

  • JFK
  • JFK's profilbillede
Er der slet ingen kontakt til batteriet når du drejer nøglen? Ingen lys i motorlampe, ladelampe, gang i radioen osv.???
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Startproblem 1.8 GDI LX 98 11 år 6 måneder siden #27217

  • spm
  • spm's profilbillede
Hej JFK.
Nej der er slet ingen kontakt til batteriet.
Det skete igen i aftes, efter en tur på 5 km slukker jeg bilen, og da jeg så vil starte den igen går alting i sort.
Alle lamper i instrumentbordet lyste som de skulle, radioen, positionslyset, og hvad der ellers skal tænde når nøglen bliver drejet 2 hak til højre virkede som de plejer, men da jeg så vil aktivere starteren går alting ud, Selv loftlyset og lampen der skal indikere at der er en dør åben, mister evnen til at lyse. Jeg prøvede gentagne gange at dreje nøglen men uden resultat. Efter lidt tid kom loftlyset igen og indikatorlampen til døren kunne lyse, men når jeg drejede nøglen, var der intet andet der virkede det eneste der skete var at loftlyset og indikatorlampen igen gik ud. De andre gange har jeg så kunne starte bilen igen efter en dags tid. Jeg har også haft held med startkabler, men der skal jeg stadig vente lidt, ca. 15 min, efter den er gået i sort, inden den vil noget som helst.

Der er ingen fejlmelding fra motorlampe eller ladelampe når motoren kører, batteriet er blevet skiftet ud med et helt nyt (62 amp), generatoren lader som den skal og der er ikke noget lys nogen steder der står og flimrer, som måske kunne indikerer en dårlig forbindelse. Jeg har haft bundstykket til tændingen skilt ad og renset men det hjalp heller ikke, og da loftlyset også forsvinder, hvilket virker uafhængig af tændingen, burde det ifølge min amatørmekanikerteori heller ikke være der fejlen ligger.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Startproblem 1.8 GDI LX 98 11 år 6 måneder siden #27219

  • gysse
  • gysse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 312
  • Modtagne TAK: 5
Hej spm

Jeg tror der sker noget med din starter når den bliver varm, så den sluger alt strøm
har du lagt mærke til om dit strøm/lys går meget langt ned i styrke når du starter kold

Gysse ;)
Livet er for kort til fartbegrænsninger
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: spm

Sv: Startproblem 1.8 GDI LX 98 11 år 6 måneder siden #27220

  • spm
  • spm's profilbillede
Hej Gysse
Det var også min første tanke, men der er masser af ampere på batteriet, og når den er blevet kold igen, starter den fint uden lyset går ned i styrke.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden af spm.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Startproblem 1.8 GDI LX 98 11 år 6 måneder siden #27221

  • JFK
  • JFK's profilbillede
Hej igen.
I mine ører, lyder det som om at din starter er defekt. Hvis der var en dårlig forbindelse til starteren ville alle de andre lamper ikke gå. Så det tyder altså på at din starter bruger strøm, men bare ikke kører rundt...
KONKLUSSION: NY STARTER PÅ CARISMAEN, OG DU ER KØRENDE IGEN B)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.135 sekunder