Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Lancer 96' starter på 3 cylindre

Lancer 96' starter på 3 cylindre 11 år 6 måneder siden #27211

  • Thots
  • Thots's profilbillede
Hej.

Min Lancer 1.3 GL 96' (4g13) er begyndt at give mig grå hår..

Det sidste halve år har den konsekvent startet på kun 3 - 3½ cylinder, lige meget hvad lufttemperaturen har været. Men den skal bare lige op i omdrejninger eller køre 5min, så kører den på alle 4.
Der er skiftet rotor, dæksel, kabler, tændrør, slebet stelforbindelser blanke og udlæst fejlkoder på motorstyringen (ingen fejl).
Intet har hjulpet :-(
Jeg bilder mig ind at problemet begyndte at komme snigende efter at jeg skiftede bagpotten, men det er jeg ikke helt sikker på. Den begyndte dog at "prutte" væsentlig mere end den plejede med den nye potte.

Lige nu aner jeg ikke hvor jeg skal tage fat henne, alle de for mig indlysende løsninger er opbrugt.
Nogle bud ?

Mvh en frustreret semierfaren DIY
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lancer 96' starter på 3 cylindre 11 år 6 måneder siden #27212

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Vandtemperatur føler ?. Evt ventilerne der trænger til justering. Kan ikke lige huske om den er med gammeldags mekanisk justering skruer eller om de er hydrauliske, men det er da værd at undersøge. Evt lav en kompressionstest på kold motor.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden af eXntiC.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Thots

Sv: Lancer 96' starter på 3 cylindre 11 år 6 måneder siden #27215

  • Thots
  • Thots's profilbillede
Ja, har selv tænkt på at få lavet en kompressionstest. Jeg har bare syltet problemet det sidste stykke tid, men nu skal den laves.
Jg kan forøvrigt nævne i samme åndedrag, at den er begyndt at bruge en del olie, førhen brugte den praktisk taget intet.
Ventilerne vil jeg prøve klemme ind her i weekend. Hvis det er noget så simpelt er det jo nemt nok..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lancer 96' starter på 3 cylindre 11 år 6 måneder siden #27218

  • Thots
  • Thots's profilbillede
Ok, ventilerne er blevet justeret her i eftermiddags. Det var tiltrængt, og Lanceren spinder som en mis med varm motor :) Nu er jeg spændt på at starte med gennemkold motor i morgen tidlig.
Jeg har også i dag været i Biltema og investere i en kompressionstester, og så skal jeg bare tidligt op en morgen så jeg kan måle på den kolde motor før jeg kører på arbejde.. :S
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lancer 96' starter på 3 cylindre 11 år 6 måneder siden #27222

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Hva så, køre dem som den skal nu eller humper den stadig på 3 ben når den er kold ? :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Lancer 96' starter på 3 cylindre 11 år 6 måneder siden #27224

  • Thots
  • Thots's profilbillede
Den starter som en drøm på alle 4 nu :)
Det er lige før man har lyst til at slukke og tænde igen bare for at nyde hvor godt den lyder :lol:
- Og den gik forøvrigt direkte igennem syn i morges uden bemærkninger, jeg var ellers mange for co2'en.

Men jeg var godt nok ikke klar over at manglende ventiljustering kunne lave det nummer. Så lærte man det også.

Tusind tak for input'et :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder