Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Måler for kølervæske viser forkert

Måler for kølervæske viser forkert 11 år 7 måneder siden #27120

  • ranner
  • ranner's profilbillede
Min mand har en Mitsubishi Grand Pajero hvor temperaturmåleren for kølervæske er begyndt at vise forkert temperatur. Under kørsel er den helt normalt, når han feks har kortvarigt stille feks. på tankstationen og så begynder at køre igen så stiger den til max, der er den ca 8-9 minutter og så falder den ligeså stille igen men han kører.

Værkstedet har skiftet nogle ledninger og skiftet "uret" fordi de troede det var i stykker. M en det har ikke hjulpet. Nu snakker de om at det kan være topstykket der er røget=dyrt. Har I nogen som helst ideer til hvad der kan være galt.

det skal siges at han har købt en ny mobillader som har haft den virkning af når han tilsluttede den så klappede spejlene ind = den bruger han ikke længere. Kan det have skadet noget i nogle elektriske kredsløb, vi tror det ikke selv. da problemet jo så skulle være der hele tiden, men kun er der noget bilen har nået at stå stille i kort tid.

Jeg glæder mig til at høre om I har forslag.


Med venlig hilsen Randi
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Måler for kølervæske viser forkert 11 år 7 måneder siden #27124

  • Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
Jeg tror der er sket noget da den lader blev sat til . tror ikke det er topstykket.
når den laver fejlen har han så prøvet at slå tændinden fra og så starte igen??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Måler for kølervæske viser forkert 11 år 7 måneder siden #27127

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Mit bud ville være temperatursensoren eller ledningen til den har dårlig forbindelse, ellers kan det være termostaten der hænger lidt.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Måler for kølervæske viser forkert 11 år 7 måneder siden #27144

  • ranner
  • ranner's profilbillede
Hej alle

Nå men så har vi lige været til mekaniker igen i dag, de skulle have bilen kold og ville prøve at teste om det kunne være topstykket og det viser sig at det kunne godt være det der er galt så nu skal vi tage stilling til om vi vil bekoste at få det lavet eller købe ny bil. Svært når manden er så vild med bilen og nu har haft den i 10 år så er det ikke nemt at komme tilbage til en alm personbil igen. Er der monstro nogle af jer der kan give et ca skud hvad det koster at skifte topstykke, toppakning, kæde osv. på en Grand Pajero. Lige nu er værkstedet ved at regne på det. Og så må vi til at træffe en beslutning.

Tak for jeres tid.

Mvh Randi
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Måler for kølervæske viser forkert 11 år 7 måneder siden #27160

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Hvis ikke den bruger vand så tror jeg ikke det er topstykket,har de taget en kompresions prøve

Hvor i landet er i og hvem har set på bilen
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Måler for kølervæske viser forkert 11 år 7 måneder siden #27162

  • ranner
  • ranner's profilbillede
Hej

Jo desværre bruger den kølervæske så det kunne sagtens tyde på at det er topstykket. De siger det vil koste 40.000 at lave så nu kigger vi da vist lige efter en anden bil. Problemet bliver så måske at sælge den når den er i stykker. :unsure: Vi er i horsens men det er mitsubishi i skanderborg der har haft bilen i alle 10 år nu. De tog en prøve noget med at der skulle komme bobler op et sted mens den var igang og det gjorde der, så det har nok været en kompressionsprøve.

mvh Randi
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder