Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Spørgsmål ang Lancer '95

Spørgsmål ang Lancer '95 17 år 1 dag siden #2689

• 's profilbillede
Jeg har en Lancer '95 1.6 glxi som jeg er glad for self :)

men kunne godt tænke mig noget mere sjov ud af den, jeg kan rigtig godt li bilens former, så jeg kunne godt tænke mig at få en anden motor i med lidt mere gang i, nogle som ved hvad der kunne passe over i ?

helst så stor som mulig :)

Mvh
Steffan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Spørgsmål ang Lancer '95 17 år 23 timer siden #18855

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
1.8 GTi motoren fra Colt/Lancer passer over i, men du skal have nyt ledningsnet, så det er lidt en større omgang - og så er det ikke lovligt.

En 1.8 motor fra en Galant 93-96 passer også over (motoren hedder 4G93 SOHC). Den har 126 HK mod 113 i din nuværende motor (som hedder 4G92).

Den passer lige over i - du skal dog nok have en styreboks med fra Galanten, da den ellers ikke vil få benzin nok (dette er der dog lidt delte meninger om, men jeg vælger at tro på Nully, han ved hvad han snakker om).
Selvom en forøgelse på 13 HK ikke lyder voldsomt så er der dog mærkbart mere moment i denne motor, og det er fuldt lovligt at lægge den i.
Fordelen ved dette er også at du nemt kan hive flere heste ud af denne motor - prøv at søge lidt rundt på dette forum, så finder du helt sikkert en masse info.

Spørgsmål ang Lancer '95 17 år 4 timer siden #18856

• 's profilbillede
evo 1-2-3 motor passer også over i, men igen skal der laves lidt ledningsnet, og du skal have fat i en gearkasse som ikke er bygget til firehjulstræk, f.eks. fra gallat 2,0 (4g63 motor) dette er heller ikke lovligt men helt sikkert sjovt.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder