Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Håndbremsen i højre side virker ikke

Håndbremsen i højre side virker ikke 17 år 1 uge siden #2682

• 's profilbillede
Hej

Jeg har en Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 6/1992 hvor jeg forrige gang (2006)var til syn ( og nu 26.maj.2008) har problemer med den højre bagerste håndbremse.

Den bremser perfekt (blokerer) på venstre baghjul og den tager dog også fat på højre baghjul, men slet ikke som i venstre side.

I 2006 fik jeg sat nye kaliber på i begge sider og alligevel var jeg nær blevet sent til omsyn. Den bremsede først som den skulle da synsmanden prøvede for 4 gang.

Begge bremsekabler er kun 4 år gamle og virker 100%
Der er lige sat 2 nye bagerste skiver på
Der er lige sat nye bremseklodser på baghjulene
I 2006 blev der sat 2 nye bagerste kaliber på-skulle virke 100%.(mener jeg da at de gør?)

Jeg ved godt, at det venstre håndbremsekabel er lidt længere end det der sidder i højre side og kablerne er selvfølgelig monteret korrekt.

Begge kalibre arbejder som de skal og den bremser også godt nok på fodbremsen og på håndbremsen er det kun det venstre baghjul der tager fat så man kan høre og se det -bremsespor på vejen.

Når jeg holder stille og trækker håndbremsen og forsøger at køre fremad eller tilbage med den trukne håndbremse, så kan jeg mærke, at den bremser fint på begge hjul- sådan føles det i hvert fald.

Jeg ved godt, at der til synet accepteres en forskel på 30%, men jeg kan jo ikke vide hvor mange % der er tale om nu.

Det er min kammerat der er mekaniker der har hjulpet mig, så tingene skulle være lavet korrekt.

Med alt det vi har forsøgt, så er der kun tilbage at tro at der er noget galt med den højre bagerste kaliber .

Man skal huske på, at begge kalibre blev skiftet til synet i 2006 og også her var den gal med håndbremsen, den klarede dog lige synet :lol: .

Er der ikke en eller flere af jer der har nogen MEGET gode ideer/råd som jeg kan bruge?? :idea:

på forhånd tak for svarene

Fik lige skrevet dette indlæg i et allerede eksisterende indlæg, beklager :oops:

mvh
Anders Pedersen
3670 veksø
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Håndbremsen i højre side virker ikke 17 år 1 uge siden #18777

• Danni
  • Danni's profilbillede
Den fejl man mest hører om er at håndbremsen ikke er justeret. :wink: Man juserer håndbremsen ved at dreje stemplet ud så klodserne kører lige meget op af skiverne i begge sider.

Håndbremsen i højre side virker ikke 17 år 1 uge siden #18778

• 's profilbillede
Ja eller træder fodbremsen ned og holder den nede mens man trækker/slipper håndbremsen 20/30 gange. På den måde kan man også få stemplet ud mod klodserne, men det er meget vigtigt at man holder fodbremsen rimelig hård ellers virker det ikke :wink:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder