Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Colt fra 89 og blnklys

Colt fra 89 og blnklys 17 år 2 uger siden #2672

• 's profilbillede
Min dejlige colt fra 89 begyndte idag, at give meget hurtige klik lyde når jeg blinker til venstre.

Efterfølgende fandt jeg ud af, at det bagerste venstre blink lys ikke virker længere.

Er der nogen der kan tyde, hvad de hurtige kliklyde betyder? Er der gået en pære, kan det være en sikring, eller kan det være lat muligt andet ?

Jeg vil meget gerne have et råd, da jeg er totalt nybegynde med hensyn til biler.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Colt fra 89 og blnklys 17 år 2 uger siden #18717

• 's profilbillede
Gæst skrev:
jeg er totalt nybegynde med hensyn til biler

Det vil jeg give dig ret i.....
Du har nok også lige fået kørekort så.
Derfor vil jeg foreslå dig at kikke i din teoribog eller dine noter fra undervisningen.
Der vil du finde ud af at biler er konstrueret således at blink frekvensen ændres væsentligt, dvs blinker meget hurtigt eller slet ikke, når der springer en pære.

konklusion: skift den sprungne baglygte blink pære.

Colt fra 89 og blnklys 17 år 2 uger siden #18718

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Ikke for at genere dig, men hvis du selv tænker at der er gået en pære.. Så slår man blink lyset til, går ud af bilen og tæller hvor mange lygter man kan finde på bilen der blinker orange.. Kan du kun finde 5 eller derunder så er der sprunget en pære!! Dernæst går jagten ind på at finde den lygte hvor pæren er sprunget, det gør du ved at finde en der blinker og direkte over for den på den anden side af bilen skal der sidde en magen til. Hvis den blinker er den ok.. hvis den ikke blinker har du her dit problem!

Når du har identificeret en lygte med en defekt pære, tager du din instruktionsmanual til bilen. Bagerst i bogen er der er indholdsoversigt, der slår du op under V for vedligehold. Der skal der gerne være et afsnit der omhandler belysning og pærer på bilen. Du bladrer forsigtigt siderne igennem og kigger på billederne indtil du finder et billede der ligner den lygte eller placering af lygten på bilen som du har identificeret. Følg instrukserne for skift af pærer!

Pærer kan du i øvrigt købe på tanken, thansen, mekonomen, biltema og nå ja - dit nærmeste Mitsubishi værksted! Normalt kan man i manualen se hvilken pære der skal bruges, men ellers så tag pæren med så får du den korrekte!

Er det for overskuelig en opgave, så kender jeg sådan nogen steder for hvor de har folk ansat til at ordne bil problemer som menigmand ikke har kompetencer til at klare! Du slår op i din telefonbog under V of værksted (ikke vedligehold denne gang), ring til den første og bedste du finder og forklar ham problemet og få ham til at give et pris-overslag på reperationen!

Håber det kunne hjælpe ;) Jeg har også været nybegynder engang, så derfor prøver jeg at hjælpe så godt jeg kan!

Colt fra 89 og blnklys 17 år 2 uger siden #18719

• 's profilbillede
thpede skrev:
konklusion: skift den sprungne baglygte blink pære.

Det var jo det.... tusind tak for hjælpen :)

Colt fra 89 og blnklys 17 år 2 uger siden #18720

• 's profilbillede
..... ja det er slet ikke så svært alligevel :wink:

Colt fra 89 og blnklys 17 år 6 dage siden #18721

• 's profilbillede
thpede skrev:
..... ja det er slet ikke så svært alligevel :wink:

Næh overhovedet ikke..... men det sparede mig for en masse tid, at jeg fik svar i dette forum, fremfor at begynde at fejlsøge på sikringringer, pærer ledninger osv. :)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder