Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: ABS krans, svær at skifte?

ABS krans, svær at skifte? 17 år 1 måned siden #2605

• 's profilbillede
hey. min ABS lampe begynder at lyse en gang i mellem. nogle gange efter 10 meter. og andre gange efter 20KM. så tænkte om det kan være en krans der er gået.?? når ABSen virker, og jeg "hugger" bremsen på en grusvej, så kan jeg se at det venstre forhjul blokere. ellers nogen der kan hjælpe mig?

Det er en ganant fra år 91
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ABS krans, svær at skifte? 17 år 1 måned siden #18245

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg ville rense det hele for jeg skiftede noget :wink: Du skal tage bremsekaliber og klodser og bremseskiver af der bagved sidder tandkrans og føler ren gør dem med en stålbørste og rens tandkransen bag efter med smergellæred i alle riller også føleren smør det hele ind i guldfedt bagefter så er det rent og pænt :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

ABS krans, svær at skifte? 17 år 1 måned siden #18246

• 's profilbillede
jeg har renst kranse. men de ser ikke for godt ud. jeg kan ikke få noget jern at se når jeg har renset dem. skal de have kobber fedt?

ABS krans, svær at skifte? 17 år 1 måned siden #18247

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hvad med følerne er de helt rene, jeg renser alle kranse med smergellæred i alle riller og aller føler sliber jeg helt rene, og så smører jeg det hele ind i guldfedt :D

jeg vil ikke prale men :lol: alle dem jeg har lavet og laver service på har aldrig haft problemer, så jeg tror det er fordi jeg har gjort sådan på dem altid,tror ikke de ruster lige så meget med alt det guldfedt jeg har kommet på i alle de år har heller aldrig skiftet følere og kranse på nogen af dem 8)
Min søn har altid drillet mig med at jeg rensede dem for meget og gjorde for meget ud af det :D og det var der ikke nogen andre der gad gøre så meget ud af :cry: men det kan jo være det er derfor jeg aldrig har haft problemer med ABS bremser 8)

Tror jeg skal se om jeg kan finde et sted hvor jeg kan købe ABS kranse til for og bag til priser vi kan betale :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Re: ABS krans, svær at skifte? 17 år 1 måned siden #18248

• 's profilbillede
André skrev:
hey. min ABS lampe begynder at lyse en gang i mellem. nogle gange efter 10 meter. og andre gange efter 20KM. så tænkte om det kan være en krans der er gået.?? når ABSen virker, og jeg "hugger" bremsen på en grusvej, så kan jeg se at det venstre forhjul blokere. ellers nogen der kan hjælpe mig?

Det er en ganant fra år 91

Hej Andre

Den nemmeste måde du kan konstatere om det er ved en hjulføler du har et problem, er ved at lave en udmåling med et scoop. mål et hjul af gangen med ca samme hastighed på hjulet og sammenlign målingen
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.187 sekunder