Hej, Vil lige poste direkte i denne tråd frem for at starte en ny tråd, da vi i husstanden har en Colt 1,6GLX årg 98 med et problem, der minder meget om dette og for den sags skyld Leire B's.
Sagen er den at bilen for måneder tilbage begyndte at hakke ved forholdsvist lave omdr. under acceleration og jeg tænkte straks TÆNDRØR og da jeg inspicerede dem så de da også godt brugte ud - så nye BOSCH blev sat i. (bilen har gået 180.000 km - vi har kørt de sidste 100.000 og aldrig skiftet tændrør - så det var nok på tide)
Problemet var løst.
Nu sker det så at bilen pludseligt hakker ved konstant fart som om den mangler benzin/tænding sætter ud og undertiden lyser Engine Check lampen også kortvarigt. Problemet er blevet værre de sidste uger så lampen lyser når den hakker/sætter ud. Symptomet er således at motoren kan have een udsætter - det giver et kraftigt ryk - og bilen kører videre som om intet er hændt. Nogen gange gentager det sig med kort eller længere tids mellemrum. Fruen der kører bilen har nævnt at der lugtede brændt engang - så nu frygter jeg at det er styreboksen - men inden jeg selv begynder at eksperimentere med skift til andre tændrør, nyt benzinfilter (aldrig skiftet), tændspoler osv. vil jeg lige høre hvad eksperterne herinde mener ? Netop denne model er ikke så udbredt - og slet ikke med 1,6 så jeg frygter lidt for prisen på en ny styreboks - hvis ellers dér fejlen er at finde og man ikke kan opdrive den brugt??