Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Colt gav flere gange beep ved 60000km

Colt gav flere gange beep ved 60000km 17 år 2 måneder siden #2591

• 's profilbillede
Hejsa.

Min Colt 1,1, 05, har lige rundet 60000km i sidste uge.
På efterfølgende tur til Jylland, kommer der fra bilen 3 - 5 gange i løbet af turen 4xbeep.
(måske med 100km interval - ikke sikker)

Der var ingen lysende kontrollamper, og heller ingen forandringer at mærke kørselsmæssigt.

Jeg har ringet til MD (Mitsubishi Danmark) (forhandleren hvor bilen er købt, forhandler ikke længere Mitsubishi), og den teknisk kyndige person jeg kom til at snakke med forslog følgende muligheder:

1.
Beep forekommer hvis udetemperaturen kom mer under 3 grader.
Hertil kan jeg kun sige at det den dag var ca. 7 - 8 grader.

2.
Beep forekommer hvis radioen skifter rds signal for den station man lytter til.
Underligt, for jeg har i bilens 3 år kørt mange ture sjælland - Nordjylland, og har aldrig oplevet dette fænomen før.

Efterfølgende, sidder jeg med en fornæmmelse af at den person jeg snakkede med hos MD, desværre, var mindre teknisk kyndig end mig selv.

Skal lige siges at 60000km service endnu ikke er udført.

Nogen af Jer herinde der har en god (bedre) forklaring???

På forhånd tak
Kristian
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Colt gav flere gange beep ved 60000km 17 år 2 måneder siden #18165

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
som du selv siger, at du ikke har fået udført dit 60000km service så kan de jo være en reminder for at du skal få det gjort. Nu arbejder jeg selv hos Peugeot, og de er lavet sådan at de giver et bip og tænder en skruenøgle ved triptælleren. Det er så hvis de har kørt 1 år siden sidste service eller den har kørt intervallet som er 20-30000 km.

Colt gav flere gange beep ved 60000km 17 år 2 måneder siden #18166

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Måske lidt off-topic men aligevel.. eXn: min kæreste har en Peugeot 207 og har været til service på et ikke Peugeot værksted men de kunne ikke finde ud af at nulstille service intervallet, måske ved du hvordan?
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Colt gav flere gange beep ved 60000km 17 år 2 måneder siden #18167

• 's profilbillede
eXn: Du har sikkert ret.
Umiddelbart er det også mit bedste bud. Bare lidt foruroligende at de ikke giver det svar, hos MD.
De burde jo, om nogen, kende deres biler.

Colt gav flere gange beep ved 60000km 17 år 2 måneder siden #18168

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Dani: Du skal bare holde den ene knap nede
(kan ikke huske om der står 000 over den)
som sidder ved triptælleren og så sætte tænding på, så tæller den ned fra 10. når der står =0 så er den nulstillet. så slipper du bare og tager tændig fra og sætter tænding på igen så skulel den være der. :)

Kristian: Jeg syns du skulle prøve og køre til et mitsubishi værksted og høre deres mening. For du kan lige så godt have sankket med en eller anden klovn der ikke laver andet end papirarbejde hele dagen, og de har som regl ikke forstand på noget. :)

nulstilling at serviceindikator på 207 17 år 2 måneder siden #18169

• 's profilbillede
du nulstiller din service indikator på den lille til højre der sidder muligvis 3 små ringe oven over de sidder i speedo huset hold den inde sæt tænding på og så laver den en nedtælling fra 10-0 når den er gået i nul så slip og tag tænding fra den prøv så at se om ikk den er nulstillet hvis du havde brug for at vide det
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder