Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Forbindelse af Lambda-sonde

Forbindelse af Lambda-sonde 17 år 2 måneder siden #2563

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Har købt en uoriginal lambda sonde med 4 ledninger, men hvordan forbindes den? - På sedlen der fulgte med står der: Grå = jord , Sort = signal , hvid (2stk.) = forvarsel.
I stikket i bilen er der de samme farver på ledningerne, men jeg ville mene at den sorte er stel, hvordan finder jeg ud af hvilken der er stel her?
Bilen er en Galant GTI 1991.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Forbindelse af Lambda-sonde 17 år 2 måneder siden #17919

• 's profilbillede
Dani, du skal vel bare følge instruktionerne der kom med Lambda sonden:

Grå = jord, Sort = signal, hvid (2stk.) = forvarsel

Jord betyder : minus eller stel.
Og så tror jeg ikke det er "forvarsel" men forvarmer, da der er indbygget varmelegme i sonden, så den hurtigt kan blive effektiv.

Jeg skulle mene at sondens metalkasse også er forbundet med stel ledningen, så prøv at måle mellem den grå ledning og metalgevindet på sonden, der skulle gerne være nul ohm.

På bilen er stelledningen nok sort, som du også selv skriver, men nogengange er den brun i stedet for. Tjek det evt i Haynes manualen.

Forbindelse af Lambda-sonde 17 år 2 måneder siden #17920

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Fandt ud af det :lol: Der er meget stor modstand på både den grå og den sorte ledning når man måler mellem gevindet og ledningerne, men det der svarer til den grå i stikket på bilen målte jeg at det var stel, så ledningerne passer med farverne.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Forbindelse af Lambda-sonde 17 år 2 måneder siden #17921

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Måtte ha' manifolden af for at kunne skrue sonden af, sad mega fast..
Udstødningen er blevet meget renere efter jeg skiftede lambda sonden, det kan tydelig mærkes at den ikke stinker så meget mere, så det er godt nyt for jer der kører bagved :lol:
Min check engine lampe har ikke lyst så sonden har nok kun været lidt defekt.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder