Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: AGR ventil

AGR ventil 17 år 2 måneder siden #2554

• 's profilbillede
Hey gutter. Hvad ville der ske hvis jeg lukkede AGR ventilen.
JEg tror det vil hjælpe med at gasspjæld ikke bliver sådet til. det tror jeg virkeligt. også vil bilen gå meget bedre. Måske har jeg ret eller ikke ret, men jeg så det på en tysk hjemme side hvor der var brugsandvisning hvordan man lukkede den. men jeg forstår ikke tysk så jeg ikke kunne læse hvorfor man skal gøre det?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

AGR ventil 17 år 2 måneder siden #17890

• 's profilbillede
Hvis du lukker EGR ventilen, forurener din bil mere, så luften bliver mere giftig at indånde.
Så lad være med det, tak.
Derudover dumper bilen til syn.
Men hvad med at rense systemet i stedet for, så går din motor garanteret også bedre.
Det plejer de at gøre hvis de får regelmæssig service.
Det tager selvfølgelig lidt længere tid, end hvis du bare afmonterer EGR ventilen.

Men jeg tror bare ikke at dit spjældhus soder til pgr. af tilbageløbet fra EGR systemet.
Jeg vil tro at oliedampene fra krumtaphusudluftningen sviner betydeligt mere, især hvis din PCV ventil er sodet til og står åben hele tiden, eller du kører med meget gammel olie eller ringe olie kvalitet.

AGR ventil 17 år 2 måneder siden #17891

• 's profilbillede
Hvad gør EGR-ventilen/systemet sådan helt bestemt?

Den er nemlig røget på firmavognen (den nye boxer) ... Og bilen virker skam fint, men så snart man rammer de 3000 omdr/min, gider den ikke rigtig mere ... Hvilket er lidt trist i overhalinger :p

AGR ventil 17 år 2 måneder siden #17892

• 's profilbillede
EGR står for Exhaust Gas Recirculation, dvs udstødnings gas der tilbageføres til indsugningen.
Det er kun en lille del der tilbageføres og blandes med den friske luft der kommer ind i motoren.
Hvor stor en del der ledes tilbage reguleres af ERG ventilen, som oftest er en vacuum styret ventil som kontrolleres via et vacuum relæ.
Ved at tilbageføre lidt udstødnings gas nedsættes de giftige gasser ud bag af bilen. Spørg mig ikke hvorfor det sker, det er nok noget kemisk.

Årsagen til at din bil ikke kan tage gassen er nok, at EGR ventilen står helt åben, og der derfor ledes alt for meget udstødning tilbage i indsugningen, så luften til motoren er alt for ilt-fattig.
Du skal nok bare have monteret en ny EGR ventil.

AGR ventil 17 år 2 måneder siden #17893

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Hvor sidder EGR ventilen normalt? syns' ikke lige jeg kan finde min på Galanten..
Vedhæftninger:
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

AGR ventil 17 år 2 måneder siden #17894

• 's profilbillede
Jeg mener at have læst At det er op til 15 % af udstødningsgasserne der bliver recirkuleret tilbage i indsugningsmanifolden.
Men gælder det ikke om at skaffe motoren så mange iltmolekyler som muligt?? og der er jo ingen ilt i udstødningsgasserne.
Er det så ikke en måde at "tune" sin motor på, ved at lukke for EGR ventilen og erstatte de 15 % med ilt og hermed få mere HK???
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder