Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: hjælp til dæk / fælge

hjælp til dæk / fælge 17 år 3 måneder siden #2528

• 's profilbillede
Hey - Jeg står og overvejer at købe et par fælge .. men, er lidt i vildrede nu ....

Navhullet på min bil (sigma) står til Ø67,1 og fælgende hedder Ø74,1 tror jeg nok .. Dette betyder vel ikke noget, så længe det er større på fælgen, right?

ET på bilen er 46 og et på fælg er 42 .. Kan jeg så bruge spacere, eller er det den anden vej rundt? Og hvilken betydning har det reelt, jeg mener .. Der er jo ikke _så_ stor forskel :)

mvh
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hjælp til dæk / fælge 17 år 3 måneder siden #17730

• 's profilbillede
Edit;
Jeg har pt 195 foran og 205 bag .. Skal jeg bibeholde størrelsesforskellen, eller kan/skal jeg bare smide 225 på hele vejen rundt .. Troede ikke det havde den store betydning for omkredsen (som jo ikke er for smart at ændre på), men iflg www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp er der forskel ....

fra 15" 65 til 18" 40 (igen iflg. samme omregner)

hjælp til dæk / fælge 17 år 3 måneder siden #17731

• 's profilbillede
Hvis navhullerne er for store på fælgene kan man få navringe af plastic til at lægge ind i fælgene så de kommer til at passe :wink:

hjælp til dæk / fælge 17 år 3 måneder siden #17732

• 's profilbillede
fancy pants ;)

Er det noget de har alle steder? Har nemlig fundet et sæt OZ superturismo GT (tror jeg nok de hedder ) 225/40R18 med ET på 46 .. Så det er jo perfekt ..
Så skal jeg bare have det kn-kit på, tonet ruderne og evt malet den .. Så i kan se hvordan en rigtig mitsubishi skal se ud ;p

og så lige have betalt de 300kr, det går jeg jo ikke jeg voldtager jeres forum, uden at støtte lidt :)

hjælp til dæk / fælge 17 år 3 måneder siden #17733

• Lau
  • Lau's profilbillede
Jeg ville skifte til 225 hele vejen rundt. Det er ikke lovligt med forskellige dækbredder for og bag, med mindre bilen er født med det. Også kan det jo ikke blive for bredt, så se at få fyldt de skærme ud ;)

hjælp til dæk / fælge 17 år 3 måneder siden #17734

• 's profilbillede
Jow jow .. Det er nok rigtigt, meen de brede dæk larmer jo lidt mere, og tager nok også lidt mere benzin .. men godt ser det da ud, burde næsten tage 235 eller 245 .. Kun for at provokere? :P

Vi kan jo ikke have en VW har bredere dæk end en Mitsu :o
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder