Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Spjældhuse på carisma

Spjældhuse på carisma 17 år 3 måneder siden #2511

• 's profilbillede
Hej.'
jeg har gang i et projekt med at bygge spjældhuse på min carisma 1.8er fra 97, ville lige høre om nogle her inde har erfaringer med skarpe knaster i sådan en motor og om nogen har prøvet at lette svinghjulet.

Kim Eg
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Spjældhuse på carisma 17 år 3 måneder siden #17671

• 's profilbillede
at lette et svinghjul er ikke en god ide, bare spøg nully tror nok han prøvede at et lettet svinghjul rev sig løs på motorvejen.. det er en meget bedre løsning at købe et færdiglavet svinghjul, som så er lettere end det orginale, det er bygget til at være tyndere i gods.. du kan eventuelt prøve at kontakte ulle, han ved meget mere end mig om sådan noget end mig..

Spjældhuse på carisma 17 år 3 måneder siden #17672

• 's profilbillede
okay.ved du evt.hvor man kan købe sådan et svinghjul,og måske nogle knaster ser er skarpe. har prøvet at søge lidt rundt på nettet men kan ikke rigtigt finde noget.

Spjældhuse på carisma 17 år 3 måneder siden #17673

• 's profilbillede
du finder mest til mitsubishi hos et firma der hedder RPW det ligger i australien.. ellers prøv at kigge under LINKS her på klubbens side der er flere sider der med tun stumper til mitsu

............ 17 år 3 måneder siden #17674

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Hov havde ik set at mit navn var blevet nævt her....hehe :hmm:

nå...

Spjældhuse kan monteres på alle biler da de næsten altid er universelle, det der er træls er manifolden ellers må man lige selv i gang med at fremstille sådan en.... også ellers anskaffe sig et ordenligt sæt spjældhuse med tragte helst.....kunne f.eks. være Dbilas eller TWM se link -

www.twminduction.com/ThrottleBody/ThrottleBody-FR.html
www.dbilas.de/dbilas_eng/index.htm

For at det ligesom giver dig noget vil jeg kun anbefale at montere andre knaster, bezintryksregulator, bananmanifold og 2" udstødning fra kat.

Det hele skal rundes af med en stand alone motorstyring da du ellers aldrig får det til og spille.... f.kes. Megasquirt eller lign.

Svinghjul vil jeg til en hver tid holde mig fra at gøre andet ved end og afbalancere det, dette skal du self. også gøre med plejlstængerne.. ellers kan der planes lidt af toppen og du kan købe dig en lille Dremmel masking og så ellers gå igang med topstykket...

Al forarbejdning af motorblok og dele samt slibning af knaster kan jeg kun anbefale West Speed i Kvong....

Hvis du får alt det her lavet så har du også ca. 200 hk inden for rækkevidde

God fornøjelse......

PS: jeg vil dog til en hver tid montere en lille mølle da det er billigere end ovenstående....

Spjældhuse på carisma 17 år 3 måneder siden #17675

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Pinky skrev:
at lette et svinghjul er ikke en god ide, bare spøg nully tror nok han prøvede at et lettet svinghjul rev sig løs på motorvejen.. det er en meget bedre løsning at købe et færdiglavet svinghjul, som så er lettere end det orginale, det er bygget til at være tyndere i gods.. du kan eventuelt prøve at kontakte ulle, han ved meget mere end mig om sådan noget end mig..

Det var nu ikke fordi mit svinghjul var lettet :? for det var helt originalt :wink:

Det var trykfoden på koblingen der gik i flere dele og røg ud gennem gearkassen og ødelagde en masse i motorrummet :x
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder