Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Motor Overophedet

Motor Overophedet 17 år 4 måneder siden #17570

• 's profilbillede
Man kan altså også trykprøve motoren og se om der er samme kompression på alle cylindre :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor Overophedet 17 år 4 måneder siden #17571

• 's profilbillede
Jeps, men hvis toppakningen er utæt, vil trykket så ikke sive ud der under alle omstændigheder?
Det siger vel ikke så meget om eventuelle rivnings skader i cylinderne?
Blot om cylinderen er tæt, generelt.

Motor Overophedet 17 år 4 måneder siden #17572

• 's profilbillede
hold da kæft undskyld sproget, men 10 - 12000 for at få skiftet toppakning, det kan man jo få skiftet motor for inklusiv motor.. min kammie og jeg havde på et tidspunkt en gammel corolla til mark ræser, den kørete vi også alt vandet af, og vi blev ved med at køre indtil den gik død lige som du beskriver, så lod vi den stå i ca halv til en hel time, så ku den starte igen, også så kørte vi i den til den døde igen, tror vi nåede at gøre dette ca 4 gange, hvor efter den var hel død. de sidste 2 gange vi havde gang i den gik den dog kun på de sidste 2 - 3 cylindre.. det jeg vil sige med dette er at man kan godt køre en motor så varm at stemplerne udvider sig så meget at de går mod cylinder vægen, og derved begynder at gå meget stramt, altså mister motor kræfter.. når motor så er kold igen, har stemplerne trukket sig sammen igen (sker dog ikke altid) og så kan man måske starte motor igen.. men men men lige så snart motor har været så varme at den har været på vej til at sætte sig (brænde fast) er det for sent, cylindervæge og stempler har fået alvorlige risser/grater. altså nye stempler, og nye cylinder foringer hvis de kan skiftes... hvis jeg var dig ville jeg hel sikkert ringe til Gadbjerg motorimport (motorimport.dk) han kan også montere motoren for dig, hvis han har tid.. og husk hvis du er medlem af klubben får du procenter.. puha lang smøre :bla:

Motor Overophedet 17 år 4 måneder siden #17573

• 's profilbillede
Det er så lige det. Når vi begynder at være derude at det koster flere tusinde kr igen at få den repararet (igen), så er det slut. Så må jeg nok opsumere at det er tid til at få en ny bil :-)
Jeg forventer at skille motoren ad i weekenden, se på cylinderne, topstykket og motorblokken. Hvis det ser ud til ikke at have taget skade køber jeg en ny toppakningen til den. Planing af topstykke er nok også ok. Hvad synes i, er det spild af tid ?

Motor Overophedet 17 år 4 måneder siden #17574

• 's profilbillede
Jeg synes det lyder som en god plan.
Jeg var ikke klar over at du havde mod på at gå igang med arbejdet selv.
Hvis du har rivninger i cylinderne vil du måske ikke få et særligt godt resultat til slut.
Men når du løfter låget kan du jo tjekke om det ser slemt ud.
Husk også at tjekke om blokkens flade er helt plan.
En afslibning af toppen er nok også nødvendig.

Held og lykke med arbejdet, selvom det er et surt slid.

Motor Overophedet 17 år 4 måneder siden #17575

• 's profilbillede
Jeg skal da rode lidt selv med det, der er jo intet at miste, når bilen allerede er gået i udu. Og der er masser at lære. Har hentet Haynes reparation manual til mitsubishi, så jeg er godt på vej.
Kender du/i nogen steder hvor man kan få planslibet sit topstykke for et fornuftigt beløb?
Tid til at oprette siden: 0.131 sekunder