hold da kæft undskyld sproget, men 10 - 12000 for at få skiftet toppakning, det kan man jo få skiftet motor for inklusiv motor.. min kammie og jeg havde på et tidspunkt en gammel corolla til mark ræser, den kørete vi også alt vandet af, og vi blev ved med at køre indtil den gik død lige som du beskriver, så lod vi den stå i ca halv til en hel time, så ku den starte igen, også så kørte vi i den til den døde igen, tror vi nåede at gøre dette ca 4 gange, hvor efter den var hel død. de sidste 2 gange vi havde gang i den gik den dog kun på de sidste 2 - 3 cylindre.. det jeg vil sige med dette er at man kan godt køre en motor så varm at stemplerne udvider sig så meget at de går mod cylinder vægen, og derved begynder at gå meget stramt, altså mister motor kræfter.. når motor så er kold igen, har stemplerne trukket sig sammen igen (sker dog ikke altid) og så kan man måske starte motor igen.. men men men lige så snart motor har været så varme at den har været på vej til at sætte sig (brænde fast) er det for sent, cylindervæge og stempler har fået alvorlige risser/grater. altså nye stempler, og nye cylinder foringer hvis de kan skiftes... hvis jeg var dig ville jeg hel sikkert ringe til Gadbjerg motorimport (motorimport.dk) han kan også montere motoren for dig, hvis han har tid.. og husk hvis du er medlem af klubben får du procenter.. puha lang smøre :bla: