Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Spørgsmål ang Eclipse

Spørgsmål ang Eclipse 17 år 6 måneder siden #2422

• 's profilbillede
Hej!
Jeg går lidt og drømmer om en Eclipse fra 96´ el. der omkring. Af prismæssige årsager bliver det desværre en Non-turbo version. Planen er at jeg selv henter den i Tyskland. Hvad skal jeg særligt kigge efter - jeg mener er der nogen der ved noget om denne models svagheder?
Det skal siges at det vil være min første Mitsubishi, hvis jeg handler inden længe...
Jeg er for øvrigt blevet frarådet at handle mitsubishi, af div. mekanikerkammerater - mest pga. reservedelsprisniveauet :-(
Ka det virkli´ passe?
Mvh
Nicolaj
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Spørgsmål ang Eclipse 17 år 6 måneder siden #17108

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mitsubishi har aldrig været et billigt mærke at køre, og bliver det nok aldrig.

Når det så er sagt, så koster de fleste dele til en mitsu ca. det samme som til f.eks. Toyota, og Honda er faktisk en smule dyrere.

Det smarte ved Mitsubishi er, at modellerne mange gange bruger de samme dele. F.eks. kører en Eclipse årgang 1989 - 1995 med samme undervogn som en Galant GTi. Hvordan det så lige er med modellen nyere, det kan jeg ikke svare dig på, men har hørt fra andre, at det ikke er noget problem at skaffe stumper til den. FTZ skulle være meget behjælpelige til det..

Hvis du henter en i Tyskland, så er der egentlig ikke så meget at kigge efter. De har generelt lav km stand, og en Eclipse er jo ikke en bil som de normalt ville køre mange km i, så speedometer fusk er ikke så udpræget, dog bør du være opmærksom på, om sæderne og rattet er slidt fuldstændig i stykker. Det er jo lidt urealistisk, hvis bilens triptæller viser 50.000km..

Men ellers skal man jo se efter det sædvanlige; Oliespild, nedslidte dæk, utætte støddæmpere, evt. overfladerust i lak mv..

Hvis der er andet du vil vide, så spørg endelig.. :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder