Mitsubishi har aldrig været et billigt mærke at køre, og bliver det nok aldrig.
Når det så er sagt, så koster de fleste dele til en mitsu ca. det samme som til f.eks. Toyota, og Honda er faktisk en smule dyrere.
Det smarte ved Mitsubishi er, at modellerne mange gange bruger de samme dele. F.eks. kører en Eclipse årgang 1989 - 1995 med samme undervogn som en Galant GTi. Hvordan det så lige er med modellen nyere, det kan jeg ikke svare dig på, men har hørt fra andre, at det ikke er noget problem at skaffe stumper til den. FTZ skulle være meget behjælpelige til det..
Hvis du henter en i Tyskland, så er der egentlig ikke så meget at kigge efter. De har generelt lav km stand, og en Eclipse er jo ikke en bil som de normalt ville køre mange km i, så speedometer fusk er ikke så udpræget, dog bør du være opmærksom på, om sæderne og rattet er slidt fuldstændig i stykker. Det er jo lidt urealistisk, hvis bilens triptæller viser 50.000km..
Men ellers skal man jo se efter det sædvanlige; Oliespild, nedslidte dæk, utætte støddæmpere, evt. overfladerust i lak mv..
Hvis der er andet du vil vide, så spørg endelig..