Hey Saun
Here is a complet guide on how to fix idle problems on a 4g63 2,0 8v engine (it's in danish)
"Tomgangs justering , galant 2,0 8v
Allerførst skal du tage dit stelkabel af endnu engang.
Efter et par min sætter du kabelet på, starter bilen og kører den driftvarm.
Herefter laver du en grundjustering sådan her.
På dit spjældhus (den som speederkablet er monteret på) tager du
slangen der går over til luftfilteret af.
Indvendig i spjældhuset forneden er et hul, det skal du rense af
for sod (hullet skal have sin oprindelige størrelse)
Monter slangen for luftfilter igen.
Afmonter de to skruer som holder gaskablets yderkabel fast.
Sæt tænding på bilen i min. 20 sek. (olielampe mv. lyser)
Aftag stikket på trinmotoren mens tændingen stadig er aktiveret.
(trinmotoren sidder også på spjældhuset og stikker næsten lodret op)
Tag tændingen af bilen.
Skru tomgangs skruen mindst 4 omg. ud.
( tomgangsskruen er den der direkte aktiverer gasspjældet)
Start bilen op
(hvis den ikke kan holde sig igang skruer du forstillerskruen indad
indtil den kan, forstiller skruen sidder lige ved siden af tomgangsskruen
du kan se at den forskyder to plader for hinanden.
Juster tomgang til 850 omdr. (Præcis)
Skru tomgangsskruen indad indtil den hæver tomgangen og løsen
1/4 omg. (omhyggelig)
Stands motoren.
Monter stik for trinmotor.
Monter gaskablets to skruer.
Start motoren og bemærk at den stiger til ca 1800 omdr. og bagefter
falder til ro ved 850 omdr.
Når du har har gjort dette og hvis du har gjort det omhyggelig
og korrekt så kan din motor gå jævnt og fint i tomgang."
2. The gear ratio is not the same, its two different gearboxes, but it should'nt be a problem.
3. Yes, you need a ECU from a 2,0 16v GTI. Wiring and airfilter unit fits.