Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: motor/gearbox

motor/gearbox 17 år 6 måneder siden #2405

  • 's profilbillede
Firstly , new to denmark and new to mitsubishi . Im writing in english as my written danish is shit. I må gerne skrive på danske, jeg kan godt læse danske.

car is a galant 2,0 ltd 8v 4g63 130000km

1) the motor has a strange idle problem. it swings up and down from 750to 900rpm where the car shakes like mad at 750 rpm. with a little gas (about 1100 rpm ) it is very smooth ,no shaking at all.
i have reset the engine management box as described in other threads in this forum but that has not helped. have disconnected the lambdasonde but did not help .car has new sparkplugs plugcables and air filter. could it be a fuel filter problem . knock sensor problem or dirty injectors ?
by the way the check engine lamp only comes on at start up for a few seconds which is normal

2) will the gearbox from the 16 v motor also fit ,what about one from a 1,8 motor are the ratios the same? will this have an effect ?

3) if i shift the motor out with the 16v motor do also need a different engine management unit , wiring net and air filter unit? .


PS: should have written this at the start .I am from Australia ,live in Århus .2 kids and danish wife and will join your klub when i get some more $$$ and DKK together . PFT SHAUN
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motor/gearbox 17 år 6 måneder siden #17014

  • Carpman
  • Carpman's profilbillede
Hey Saun

Here is a complet guide on how to fix idle problems on a 4g63 2,0 8v engine (it's in danish)

"Tomgangs justering , galant 2,0 8v

Allerførst skal du tage dit stelkabel af endnu engang.
Efter et par min sætter du kabelet på, starter bilen og kører den driftvarm.
Herefter laver du en grundjustering sådan her.

På dit spjældhus (den som speederkablet er monteret på) tager du
slangen der går over til luftfilteret af.

Indvendig i spjældhuset forneden er et hul, det skal du rense af
for sod (hullet skal have sin oprindelige størrelse)

Monter slangen for luftfilter igen.

Afmonter de to skruer som holder gaskablets yderkabel fast.

Sæt tænding på bilen i min. 20 sek. (olielampe mv. lyser)

Aftag stikket på trinmotoren mens tændingen stadig er aktiveret.
(trinmotoren sidder også på spjældhuset og stikker næsten lodret op)

Tag tændingen af bilen.

Skru tomgangs skruen mindst 4 omg. ud.
( tomgangsskruen er den der direkte aktiverer gasspjældet)

Start bilen op
(hvis den ikke kan holde sig igang skruer du forstillerskruen indad
indtil den kan, forstiller skruen sidder lige ved siden af tomgangsskruen
du kan se at den forskyder to plader for hinanden.

Juster tomgang til 850 omdr. (Præcis)

Skru tomgangsskruen indad indtil den hæver tomgangen og løsen
1/4 omg. (omhyggelig)

Stands motoren.

Monter stik for trinmotor.

Monter gaskablets to skruer.

Start motoren og bemærk at den stiger til ca 1800 omdr. og bagefter
falder til ro ved 850 omdr.

Når du har har gjort dette og hvis du har gjort det omhyggelig
og korrekt så kan din motor gå jævnt og fint i tomgang."

2. The gear ratio is not the same, its two different gearboxes, but it should'nt be a problem.

3. Yes, you need a ECU from a 2,0 16v GTI. Wiring and airfilter unit fits.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motor/gearbox 17 år 6 måneder siden #17015

  • 's profilbillede
thanks a million Carpman .
I`ll try what you wrote on the weekend and let you know how it went.
once again many thanks :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motor/gearbox 17 år 6 måneder siden #17016

  • 's profilbillede
one more question.
whats the first sign that the gearbox is on the way out on one of these galants?
my car is making an awful noise when given a lot of gas while driving in first gear . the noise is even worse on deceleration . could it be the gear box ,clutch or a cv joint (kadanled) ??. When the car is on axel stands there is no noise at all no matter how much gas i give it in first gear.
thanks Shaun
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder