Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: 4G13 til 4G92 konvertering

4G13 til 4G92 konvertering 17 år 7 måneder siden #2385

• 's profilbillede
Hej står i den sitiuation at der skel skiftes motor i min colt CA1A
med en 4G13 1,3 da den er blevet kaseret til syn Pga, unødig røg
(højt olieforbrug)

Motoren til sådan en koster 3500,- ved en hugger og så skal den jo have tandrem og meget andet.

MEN nu kommer det sjove for kan få en 1,6 4G92 for 1500,- af en kammi fra en lancer, men uden net og boks, og den køre jo ikke med map sensor
som colten gør, så hvis jeg tager komplet indsugningsmanifold fra 4g13 og smækker på 4g92 eren` vil det så spille.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

På forhånd tak !
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4G13 til 4G92 konvertering 17 år 7 måneder siden #16874

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Som jeg lige husker tallene i hovedet, så har 1.3'eren 75 HK og 1.6'eren 113 - så det er langt over de 20% du må øge effekten med ved motorskift. Så rent forsikrings-/synsmæssigt så får du nok nogle probs der... :?

4G13 til 4G92 konvertering 17 år 7 måneder siden #16875

• 's profilbillede
Ja og så er der intet i de to motorer der passer sammen heller. ikke engang din servo pumpe. Har lavet et par af den slags ombytninger men det kræver lidt må man sige. Men som nævnt ikke lovligt overhovedet. Find en 1,5 der er lovligt og den passer lige over.

4G13 til 4G92 konvertering 17 år 7 måneder siden #16876

• 's profilbillede
mener at motorimport.dk har eller kan få en 1500 motor (4g15) hjem. også i en nyere udgave end den der ligger i colt og lancer i slut 80'erne.. tror jeg :oops:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder