Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Galant med diverse problemer, behøver hjælp

Galant med diverse problemer, behøver hjælp 17 år 7 måneder siden #16792

• 's profilbillede
Der kan ikke registreres hverken blå, grå eller hvid røg, så tror ikke motor æder vandet, men et eller andet skaber tryk i kølesystemet således at vandet blæses ud af overløb på ekspansions beholderen

Der kommer nogle meget små fine bobler ( det syder nærmest lidt ) men ikke voldsomt.

/ Polleman
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant med diverse problemer, behøver hjælp 17 år 7 måneder siden #16793

• 's profilbillede
Nu har jeg renset og rengjort alle stik jeg overhovedet kan finde i hele motorrummet, uden at det hjælper.

Har observeret følgende, hvis jeg træder gaspedalen så meget ned at den lige kan accellerer så er der ingen problemer og motor køre helt ud i omdrejningerne uden vrøvl, giver jeg blot lidt mere eller fuld gas så kommer den med udsættere mellem 4500 og 5500 omdrejninger, kan der mon være noget med at når gasspjældet står helt åben, så beder man om mere luft og tilsvarende mere benzin, men hvis benzin filtret er stoppet kan der ikke leveres nok benzin til at honorere kravet ?

Forstår bare ikke hvorfor den så ikke laver udsættere hvis jeg træder pedalen i bund ved lav hastighed og højt gear, Feks. 5 gear ved 2500 omdrejninger, den trækker blot jævnt op i hastighed og omdrejninger indtil de 4500 omdrejninger.....

/ Polleman

Galant med diverse problemer, behøver hjælp 17 år 7 måneder siden #16794

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Du kan jo prøve at skifte benzinfilteret, det skader ikke, og er sikkert aldrig blevet gjort :lol:

Det kan sagtens være det der er galt, da bilen jo ikke kræver samme mængde benzin ved 2500 omdr. som den gør ved 4000+..

Galant med diverse problemer, behøver hjælp 17 år 7 måneder siden #16795

• 's profilbillede
Prøver at skifte benzin filter mandag eller tirsdag, vender tilbage med hvordan det gik :-)

Takker for alles hjælp..

/ Polleman

Galant med diverse problemer, behøver hjælp 17 år 7 måneder siden #16796

• 's profilbillede
sys sku mest at det lyder som en sprunget toppakning, både vand, og den sætter ud ved lav omdrejninger.. passer på en sprunget toppakning..

Galant med diverse problemer, behøver hjælp 17 år 7 måneder siden #16797

• 's profilbillede
ja og støj fra gearkassen, er sikkert lejerne der er færdige.. så ny eller renovering.. yderste nødtilfælde kan du skifte gearolie, og give den Abcon.. det virker. mindre støj og bedre gearskift, og cynkromesse ringene bliver ikke mere slidt end de er nu..
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder