Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Instrument/komfort/indvendigt lys

Instrument/komfort/indvendigt lys 17 år 7 måneder siden #2354

• 's profilbillede
Hej.

Er der nogen der kan fortælle hvor meget lys der skal være indvendigt i en lancer fra 1995 ?

Jeg havde ingen lys indvendigt da jeg fik min lancer fra 1995, GLXi. Men har nu skiftet pærer i instrumentpanel og i midterkonsol ved "styringen af blæser".

Men skal der være lys andre steder?

Her tænker jeg på:
Kontakt for varme i bagrude(+spejle)
Kontakt for havari blink
Kontakt for tågelys
Kontakt for justering af lys-styrke i instrumentbord
Kontakt ved justering af sidespejle
Kontakter i dørerne til el-ruder.

Jeg har nemlig ikke lys i nogle af dem. Da jeg skiftede lys i midterkonsol undersøgte jeg også kontakter til havari og varme i bagruden, men kunne ikke se nogle pærer/dioder, så hvis der skal være lys der, kan nogen så fortælle mig hvordan man skifter det?

Håber nogen har kendskab til ovenstående, og kan svare mig på om jeg mangler lys, hvor mange steder, samt hvordan jeg får skiftet det sidste.

På forhånd mange tak
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Instrument/komfort/indvendigt lys 17 år 7 måneder siden #16761

• 's profilbillede
er temlig sikker på at der skal være lys i din havarikontakt. ved ikke med de andre.. der sidder helt bitte små pære i selve kontakten¨, så du skal skille kontakten ad også kan du købe løse pære hos mitsu, de er meget små....

Instrument/komfort/indvendigt lys 17 år 7 måneder siden #16762

• 's profilbillede
Okay, mange tak pinky :)
Jeg har lige haft skilt en kontakt ad til varme i bagrude + spejle. Der sad 2 pærer i, men den ene ska vist tænde når den er aktiveret. Er hverken lys i på det ene eller andet tidspunkt.

Nogle der ved om der skal være lys i de andre kontakter jeg skrev ovenover? Vil nødig bøvle med at få kontakterne ud, og derefter skille dem ad, hvis det ikk er nødvendigt. Synes det virker til man nemt kan ødelægge noget da det er ret skrøbelige små ting.

Instrument/komfort/indvendigt lys 17 år 7 måneder siden #16763

• 's profilbillede
måske den til tåge lys, og til elruder.. dem er der lys i, i min.. men det er jo den nyere model fra 98

Instrument/komfort/indvendigt lys 17 år 7 måneder siden #16764

• 's profilbillede
Elruder? Som rudehejs ude i døren?

Hvordan med el-spejle hvis din model har det? Og der hvor man justering lysstyrken i instrumentbordet?

Hvis din IKKE har lys der, så har modellen ældre (min model) nok heller ikke
Vedhæftninger:

Instrument/komfort/indvendigt lys 17 år 7 måneder siden #16765

• 's profilbillede
jep ude i døren.. dog kun i den en af kontakterne (dobbelt kontakt) den til venstre side har ligsom en hvid/lys stripe som der er svagt lys i om natten.. der er ikke lys i min kontakt til hverken spejljustering, eller lysstyrke kontakt...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder