Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tændrørs problemer

Tændrørs problemer 17 år 8 måneder siden #16345

• 's profilbillede
så fik jeg tjekket om benzin pumpen giver nok benz, og det er lige til den lille side, så skal lige have målt om der er nok tryk hele vejen ud i omdrejningerne.. og snakkede med en af mine kammier, som gør meget i Toyota, han mente at grunden til at den er begyndt at gå træls i tomgang, er at nogle af resterne fra det brændte tændrør har sat sige i klemme ved en af udstødnings ventilerne, og som så har bukket ventilen en lillllllllllle bitte smule.. han sagde at man nogle gange godt ku være rigtig heldig at den selv rettede sig igen når man havde kørt med det et stykke tid, men man ku også være uheldig og brænde kanten på den, så ved ikke rigtig om jeg bare skal lægge min orgi motor i igen, også skille den anden, og skifte ventil, inden den gør mere skade.. ved ikke om den måske ku risikere at skade ventilsædet, hvis jeg bliver ved med at køre med det. men på den anden side så køre den ikke anderledes nu end for 14 dage siden..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tændrørs problemer 17 år 8 måneder siden #16346

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Min søn Daniel havde monteret et åbent Kn filter på hans colt men havde sat en lille møtrik og bolt i enden af filtret for at den skulle holde filtre på et beslag ,møtrikken fald af og røg ind og landede oven på stemplet og den blev mast helt flad :oops: men alle sagde der ikke var sket noget så den blev taget ud og samlet,men kørte af h til :twisted: vi skilte den igen og den havde sku flækket det ene stempel,så der skal ikke meget til før det går galt :cry:

Så det er sku svært at sige hvad du skal gøre :cry: for du vil få em masse forskellige svar :roll:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Tændrørs problemer 17 år 8 måneder siden #16347

• 's profilbillede
ja sådan vil det jo nok altid være.. hehe

Tændrørs problemer 17 år 7 måneder siden #16348

• 's profilbillede
så har jeg fået gjort lidt ved colten.. var ude ved Egon (motorimport.dk) for at snakke med Rene (turbomotor.dk) om mine problemer med mine tændrør. Rene mente at det ku skyldes at mine tændrør var rendt løse, og derved blevet varme, og måske også at mine ventiler trængte til en justering.. så jeg var lige hjemme et par timer og tjekke at tændrør sad ordentlig fast, også var jeg inde og kigge i det computer program som jeg har fået udleveret af Torben fasterholdt fra mitsu billund. i det program står der mange, og detaljeret ting om 4g motor fra ca 98 og frem. der fandt jeg blandt andet ud af hvordan ventilerne skal stå på min.. 0,10 på indsugning, og 0,20 på udstødningen på kold motor.. så jeg fandt søgebladene frem og gik ud og målte på en lidt varm motor, og på udstødningen ku jeg som det meste få en 0,10 imellem, og det samme på indsugning.. så de trænger til en justering.. da jeg havde jort det kørte jeg ud til Rene (også kaldt troldmanden her i det mitjyske) igen, og snakkede lidt med ham igen. så lånte jeg hans gas tester (kan måle blandingsforholdet) til at sætte i udstødningen.. så fik jeg lidt instrukser i hvad tal der helst skulle stå og hvad der ikke skulle stå.. så kørte jeg en tur på ca 15 km, med fuld gas, med lidt gas og nok bare til at holde farten. og den fik en lille smule forlidt hele tiden.. så snakkede jeg med Rene igen, også tog "troldmanden" en tang med ud til bilen, og så klemte han lidt på den orginale benzin tryksregulator.. så kørte jeg en tur igen også var alt som det sku være :banan: :chearleader: :bounce: plus at den har fået måske 5 hk mere, nok til at jeg ku mærke at den var lidt mere frisk.. så nu mangler jeg bare at justere ventiler, så er den top dollar :lool:

Tændrørs problemer 17 år 7 måneder siden #16349

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
det er altså vildt hvad han kan ham Rene :P hehe men tillykke med det :P
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder