Har dette indlæg fra Applus bil syn.
der skelnes mellem støv plader og anker plader
SENDT FØRSTE GANG 13.06.06 STADIG INGEN SVAR ?? HVORFOR ???
Jeg håber det er det rigtige sted jeg henvender mig med mit spørgsmål vedr. tæret støvplade.
Jeg har været til syn med min bil, og er blevet bedt om at stille til omsyn pga. en tæret støvplade ved venstre baghjul.
Da jeg var til syn, forsøgte jeg at sige at det ikke kunne være rigtig, at jeg skulle til omsyn pga. sådan en bagatel (iflg. advokat er der ikke krav om at der skal være en støvplade på en bil), men synsmanden fastholdt at dette.
Dette mener jeg, sammen med de eksperter jeg har talt med fra FDM og andre synssteder, ikke kan være korrekt, og jeg beder derfor om Deres udtalelse/
mening i denne sag ?
Venlig hilsen
Igonn
Hej Igoon.
Vi har desværre ikke modtaget din tidligere henvendelse , her på siden.
Du skriver ikke hvilken bil, der er tale om. Det afgørende er om der er tale om en støvplade eller en ankerplade. Forskellen ligger i, om bilen har skivebremse ( støvplade) eller tromlebremser ( ankerplade) bag. Er det en støvplade, er det korrekt at bilen, ikke bør omstilles på dette. Er det derimod en ankerplade, er det en alvorlig fejl ved bremsesystemet, som kun kan give resultatet omsyn.
Mvh. Applus+Bilsyn. Connie
ved godt at der skrives bag, men hele forskellen ligger i om det er tromler eller skiver der er tæret plade ved.
så på en bil med skiver er der ingen problemer i at fjerne dem iflg applus.