Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Mangler trækkraft, luftmængdemåler?

Mangler trækkraft, luftmængdemåler? 17 år 9 måneder siden #15839

• 's profilbillede
Altså en luftmængde måler....måler den ikke mængden af luft som der kommer ind til motoren?

Måske jeg misforstår dig, men for mig ser det ud til at du beskriver en temperaturføler?

Og det er vel ikke det samme som en luftmængdemåler? (på lancer 1,6GLXi fra 95 sidder den lige bagefter luftfilterkassen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

modstand 17 år 9 måneder siden #15840

• 's profilbillede
den er indbygget i luftmassemåleren det er den modstand du kan se.
men ja den måler hvor meget luft der går ind til motoren (mængde)
så er der gasspjældpotesionmeter det giver boksen besked om hvor meget der er"trådt på speederen" men har også indbygget tomgangs kontakt så den ved hvornår den skal gå i tomgang.
vandtemp føler giver boksen besked om motor temp. så den giver lidt mere bensin ved kold motor
lamdasonde måler ilt overskudet i udstødningsgassen og på den måde giver boksen besked om nu skal der ikke mere bensin til for at få en god forbrænding eller mere bensin
det er de "signaler som skal til for at motoren kan køre
ud over nogen motorer bruger sencor til at sige hvor motoren er toppunktfølere kan side på knast og svinghjul
der er et par ting mere men det er forurening nedsættene egr 0g tankudluftning som tilsættes forbrændingen
det er sårn det "generelle i indsprøjning"

Mangler trækkraft, luftmængdemåler? 17 år 9 måneder siden #15841

• 's profilbillede
Okay. Men dvs. sige at gasspjældspotensiometeret ændrer sig alt efter speeder tryk. Og luftmængdemåleren ændrer sig efter hvor meget luft der kommer ind i motoren (altså faktisk efter speedertryk samt omdrejningstal).

Så er det vel også luftmængdemålerens data som "computeren" bruger til at bestemme mængden af benzin, som luften skal blandes med for at få den mest optimale forbrænding?

Fakta er i hvert fald at en kammerat målte på gasspjældspotensiometeret og det svingede en del. Han målte også på luftmængdemåleren men der var der stort set ingen ændring.

Målingerne blev foretaget i tomgang, og med varierende speedertryk samt omdrejningstal.

BURDE målingerne fra luftmængdemåleren ikke vise samme interval som gasspjældspotensiometeret?? For gjorde den altså slet ikke. Ikke engang bare lidt tæt på. Der var måske 10 gange så stor variation på gasspjældspotensiometeret, og mistænker lidt min luftmængdemåler for at være defekt. Men er lidt dyrt at skifte, hvis jeg nu tager fejl. Men hvad siger profferne til ovenstående? Burde luftmængdemåleren variere lige så meget som gasspjældspotensiometeret?

Mangler trækkraft, luftmængdemåler? 17 år 9 måneder siden #15842

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er jo klart du ikke får varierende udslag på din mængdemåler, da det ikke er en mængdemåler, men derimod en massemåler. Der er stor forskel.

Luftens temperatur ændrer sig jo ikke, i hvertfald ikke nok til at give udslag, men nu ved jeg heller ikke hvor meget den varierer.

Men den bruger primært lambdasonde, spjældpotentiometer og massemåleren til at beregne blandingen, og så kommer vandføler mv.

Vil nu mene at det lyder lidt som en lambdasonde, men har du prøvet at måle den?

Mangler trækkraft, luftmængdemåler? 17 år 9 måneder siden #15843

• 's profilbillede
Føles ikke som lambdasonden.

Det vil jeg mene vil få bilen til at hakke meget i det. Altså skiftevis have trækkraft og ikke ha trækkraft.

Det her er mere som om den får for meget luft eller benzin. Den trækker hele tiden fremad, men det er bare ikke med fuld kraft, netop fordi det føles/lyder som om blandingen ikke er helt korrekt.....

..hvis du/I forstår.

Jeg er ikke mekaniker, og kan derfor godt ske det jeg skriver med lambda sonden er forkert. Er bare mit idé af den og hvad den ville gøre
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder